لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۳

«او گاز می‌گیرد»؛ بازتاب رفتار سوآرز در شبکه‌های اجتماعی


تیم ملی فوتبال اروگوئه سه شنبه شب در حالی تیم ملی ایتالیا را از گردونه جام جهانی برزیل خارج کرد که خبر صعودش به مرحله بعد تحت تاثیر حرکت مهاجم خود، لوییس آلبرتو سوارز در گاز گرفتن جورجیو کلینی مدافع ایتالیا قرار گرفت.

در هر حال تیم ملی فوتبال اروگوئه در شبی پر از حاشیه با پیروزی برابر ایتالیا توانست به دور یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل صعود کند.

فیلمی که از بازی ایتالیا - اروگوئه انتشار نشان می‌دهد مهاجم اروگوئه با شدت شانه مدافع یوونتوسی ایتالیا را گاز گرفته است، تا جنجالی دیگر از سوی این مهاجم فصل گذشته لیورپول به راه بیافتد.

سوارز پیش از این دو بار سابقه گاز گرفتن داشته است، او پس از پایان بازی ادعا کرد که شانه‌های مدافع ایتالیا را گاز نگرفته و تنها قفسه سینه‌اش با او برخورد کرده است.

این در حالی است که یک دوربین اختصاصی از زاویه‌ای مناسب تصاویری را از سوارز به ثبت رسانده که نشان می‌دهد این مهاجم با شدت هر چه تما‌متر شانه کلینی را گاز گرفته است.

این اتفاق با بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی همراه بود و صدها توئیت و پیام فیس بوکی درباره آن و در سراسر جهان منتشر شد.

در هر حال تیم ملی فوتبال اروگوئه سه‌شنبه ۳ تير با گل دقیقه ۸۰ یک بر صفر ایتالیا را حذف و به مرحله بعد صعود کرد.

اما نیمه دوم این دیدار با یک اتفاق بد و مشکوک برای ایتالیا همراه بود.

در دقیقه ۵۹ کلودیو مارکیزیو با خطایی که روی ریوس انجام داد از سوی داور با کارت قرمز مستقیم جریمه شد تا شاگردان پراندلی ۱۰ نفره بازی را ادامه دهند.

این در حالی بود که بازیکنان ایتالیا معتقد بودند که جریمه خطای مارکیزیو تنها یک یک کارت زرد بوده است.

اما دقایقی بعد سوارز که پیش از این سابقه گاز گرفتن بازیکنان حریف را داشت در این دیدار هم به همین کار پرداخت و در صحنه‌ای که به همراه کیلینی دنبال دریافت توپ بودند شانه او را گاز گرفت.

مدافع ایتالیا هم هر چه سعی کرد تا با نشان دادن جای دندان‌های مهاجم اروگوئه داور را مجاب کند که به او کارت بدهد نتیجه نداد.

چند دقیقه بعد از این اتفاق یعنی در دقیقه ۸۰ اروگوئه به گل پیروزی دست پیدا کرد.

در دقیقه ۸۵ بازی نیز یکی از اعضای کادر فنی ایتالیا به دلیل اعتراض به داور از زمین اخراج شد.

XS
SM
MD
LG