لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۴

سراینده «سلطان قلب‌ها» در بستر بیماری


انوشیروان روحانی (چپ) و محمدعلی شیرازی
انوشیروان روحانی (چپ) و محمدعلی شیرازی

محمدعلی شیرازی، شاعر و ترانه سرای معاصر ایران به علت بیماری در بیمارستان بستری شده است.

آقای شیرازی که سراینده ترانه‌های معروفی چون «سلطان قلب‌ها» با صدای عارف، «شکار» با صدای ابی، «ای خدا» با صدای هایده و «دختر کولی» با صدای پوران بوده، مدتی می‌شود که از بیماری ریوی و گوارشی رنج می‌برد و در بیمارستان بستری شده است.

طی روزهای گذشته جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب به عیادت محمدعلی شیرازی رفته‌اند و با او ملاقات کرده‌اند.

طبق گزارش ایسنا، شاعرانی چون محمدعلی بهمنی، عباس سجادی، افشین یداللهی، سعید بیابانکی، محمد سلمانی، صابر قدیمی و بابک نبی از آقای شیرازی عیادت کرده و به گفت‌وگو درباره روند درمان او پرداختند.

عیادت محمدعلی بهمنی از محمدعلی شیرازی
عیادت محمدعلی بهمنی از محمدعلی شیرازی

محمدعلی حافظ‌ الکتب که به محمدعلی شیرازی معروف است، در سال ۱۳۱۹ در شهر شیراز متولد شده و هم پیش از انقلاب و هم پس از آن، برای خوانندگان مطرحی ترانه سروده است.

ترانه‌های «روزی تو خواهی آمد» با صدای محمد اصفهانی، «زیر آسمان شهر» با صدای امیر تاجیک، «وقف پرنده‌ها» با صدای قاسم افشار، «گمشده» با صدای مسعود خادم و «ایران» با صدای فریدون بیگدلی از جمله کارهای معروف بعد از انقلاب این ترانه سرا به شمار می‌روند.

همچنین از دیگر ترانه‌های معروف آقای شیرازی می‌توان به «زندونی» با صدای داریوش، «چرا نمی‌رقصی»، «به سوی آشیان» و «شب غم» با صدای ویگن، «لالایی» و «نامه» با صدای عهدیه، «دریای انتظار» و «نازتو بنازم» با صدای گوگوش و «دیوانه بی‌آزار» با صدای عارف اشاره کرد.

XS
SM
MD
LG