لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۹

جایزه ویژه آسیاپاسیفیک برای فاطمه معتمدآریا


فاطمه معتمدآریا در جریان نهمین دوره جایزه سینمایی آسیاپاسیفیک
فاطمه معتمدآریا در جریان نهمین دوره جایزه سینمایی آسیاپاسیفیک

در مراسم پایانی نهمین دوره جوایز سینمایی آسیا پاسفیک در استرالیا، از فاطمه معتمدآریا برای بازی در فیلم «بهمن» به‌صورت ویژه تقدیر شد.

به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «بهمن» به کارگردانی مرتضی فرشباف تنها نماینده سینمای ایران در این دوره از جوایز سینمایی آسیا پاسیفیک بود و نگار جواهریان هم به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران در این رویداد سینمایی حضور داشت.

در نهمین دوره این رویداد سینمایی در حالی از فاطمه معتمدآریا تقدیر به عمل آمد که سال گذشته هم مریلا زارعی برای بازی در فیلم «شیار ۱۴۳» مورد تقدیر ‌ آسیاپاسفیک قرار گرفته بود.

فاطمه معتمدآریا در نمایی از فیلم «بهمن»
فاطمه معتمدآریا در نمایی از فیلم «بهمن»

فیلم سینمایی «بهمن» که دومین ساخته مرتضی فرشباف محسوب می‌شود، داستان زنی است به نام هما، از مجرب‌ترین پرستاران یک بیمارستان، که پیشنهاد شب‌کاری ده روزه‌ای را می‌پذیرد. هما در این میان دچار بی‌خوابی شده و نحوه رویارویی او با کار خود و خانواده چنان می‌شود که در آستانه فروپاشی قرار می‌گیرد.

امسال جایزه بهترین فیلم بلند این رویداد سینمایی به فیلم «گورستان شکوه و جلال» ساخته «آپیچاتپونگ ویراستاکول» کارگردان برنده نخل طلای اهل تایلند اعطا شد.

همچنین فیلم‌های «دیوانگی» ساخته «امین آلپر» از ترکیه و «زنده» به کارگردانی «پارک جونگ بوم» از کره جنوبی به‌صورت مشترک جایزه بزرگ هیئت داوران این رویداد سینمایی را از آن خود کردند.

در بخش بهترین بازیگری زن که فاطمه معتمدآریا برای فیلم «بهمن» یکی از نامزدهای دریافت جایزه بود، در نهایت «کایرین کیکی» برای بازی در فیلم «آن» ساخته «نائومی کاواسه» جایزه بهترین بازیگر زن را به‌دست آورد و «ژونگ پیونگ» برای بازی در فیلم «الان درست، قبلاً‌ اشتباه» (Right Now, Wrong Then) از کره جنوبی بهترین بازیگر مرد شد.

سال گذشته در هشتمین دوره آسیا پاسیفیک که اصغر فرهادی ریاست هیئت داوران را برعهده داشت، رخشان بنی اعتماد، ‌نیما جاویدی و رضا درمیشیان هم توانستند جوایزی را از آن خود کنند.

نیما جاویدی برای فیلم «ملبورن» موفق شد تا جایزه بهترین فیلم‌نامه را دریافت کند و جایزه بزرگ هیئت داوران به رخشان بنی‌اعتماد برای کارگردانی فیلم «قصه‌ها» تعلق گرفت.

رضا درمیشیان هم برای فیلم «عصبانی نیستم» جایزه گسترش نتپک را به‌دست آورد. این جایزه ۱۰ هزار دلاری، برای تجلیل از استعدادهای جدید به کارگردانان جوان اهدا می‌شود‌.

مراسم سالانه اهدای جوایز به برترین‌های سینمای آسیا که به «آسیا پاسیفیک» شهرت دارد، در شهر بریزبن استرالیا برگزار می‌شود و سینمای ایران تاکنون موفیقت‌های بسیاری را در این رویداد سینمایی به دست آورده است.

XS
SM
MD
LG