لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۲

رپ آمریکایی فاتح اصلی گرمی ۲۰۱۶؛ پنج جایزه برای «دلالی پروانه‌ها»


اجرای کندریک لمار در مراسم گرمی ۲۰۱۶
اجرای کندریک لمار در مراسم گرمی ۲۰۱۶

«کندریک لمار» خواننده آمریکایی سبک رپ با دریافت ۵ جایزه، موفق‌ترین هنرمند مراسم اعطای جوایز گرمی در سال ۲۰۱۶ لقب گرفت.

پنجاه‌ و هشتمین دوره مراسم اعطای جوایز موسیقی «گرمی»، بامداد روز سه‌شنبه ۲۷ بهمن با معرفی برگزیدگان در شاخه‌های گوناگون در لس‌آنجلس آمریکا برگزار شد.

در این مراسم، کندریک لمار، خواننده ۲۸ ساله آمریکایی با دریافت پنج جایزه گرمی، برنده بزرگ این رویداد مهم موسیقی جهان نام گرفت.

آقای لمار، خواننده سبک «هیپ‌هاپ» که با نامزدی در ۱۱ بخش، بین نامزدهای جوایز گرمی در سال ۲۰۱۶ رکورد دار بود در نهایت توانست پنج جایزه گرمی بهترین آلبوم رپ، بهترین آهنگ رپ، بهترین اجرای رپ، بهترین موزیک ویدئو، و بهترین همکاری رپ در یک آهنگ را از آن خود بکند.

آلبوم «دلالی پروانه‌ها» اثر کندریک لمار از جانب منتقدان زیادی هم تحسین شده و به عنوان یکی از شاخص‌ترین آلبوم‌های چند سال اخیر موسیقی آمریکا شناخته می‌شود. این آلبوم رپ که مایه‌هایی از موسیقی جز را هم دارد درباره مسائل نژادی سیاه‌پوستان آمریکایی است.

تیلور سوئیفت برنده جایزه بهترین آلبوم سال
تیلور سوئیفت برنده جایزه بهترین آلبوم سال

تیلور سوئیفت هم با آلبوم «۱۹۸۹» توانست جایزه بهترین آلبوم موسیقی سال، صرف‌نظر از سبک موسیقی را دریافت کند. جایزه بهترین آهنگ سال نیز به «فکر کردن با صدای بلند» از اِد شیران اعطاء شد.

جایزه بهترین موزیک ویدئو به کلیپ «بدذات» از تیلور سوئیفت و کندریک لمار اهدا شد. جایزه گرمی بهترین اجرای راک هم به ترانه «نمی‌خواهم مبارزه کنم» از آلاباما شیکس تعلق گرفت.

«پهبادها» کاری از گروه میوز هم توانست جایزه بهترین آلبوم راک را از آن خود بکند.جایزه بهترین آلبوم رپ به «دلالی پروانه» کاری از کندریک لمار اهدا شد.

همچنین جایزه بهترین آلبوم کانتری نیز به «مسافر» کاری از کریس استپلتون رسید.

از سوی دیگر جایزه بهترین آلبوم سبک آر.اند.بی به آلبومی تحت عنوان «پیشتاز» اثر دی‌آنجلو رسید و موسیقی مستند نامزد اسکار «امی» نیز جایزه گرمی بهترین موسیقی فیلم را کسب کرد.

سال گذشته «سم اسمیت» خواننده بریتانیایی با کسب چهار جایزه گرمی، برنده بزرگ این رویداد شده بود.

در مراسم امسال خوانندگان مطرحی چون ادل، لیدی گاگا، پیت بال،‌ لیونل ریچی، تیلور سوئیفت به اجرای برنامه پرداختند.

اجرای لیدی گاگا در مراسم گرمی امسال
اجرای لیدی گاگا در مراسم گرمی امسال

جانی دپ هم از مهمانان برنامه سال ۲۰۱۶ بود که به اجرای برنامه موسیقی پرداخت. همچنین در بخشی از مراسم امسال گرمی، یادی از گلن فرای مؤسس و گیتاریست عضو گروه ایگلز صورت گرفت. آقای فرای چندی پیش در سن ۶۷ سالگی از دنیا رفت.

لیست کامل نامزدها و برگزیدگان را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

XS
SM
MD
LG