لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۴

درگذشت انوشیروان ارجمند، ‌بازیگر سینما و تلویزیون


انوشيروان ارجمند، بازيگر سينما و تلويزيون ایران ظهر روز يکشنبه ۲۳ آذر، در سن ۷۳ سالگی درگذشت.

آقای ارجمند اوایل آذرماه امسال به بیمارستان پارسیان تهران منتقل و از همان زمان در بخش آی‌سی‌یو بستری شد. این بازیگر سکته قلبی کرده بود که با تلاش پزشکان رگِ گرفته شده‌ قلبش باز شد اما به دلیل سابقه مشکل ریوی که داشت، تا امروز در بیمارستان بستری بود.

او متولد مهرماه ۱۳۲۰ در زاهدان و برادر بزرگتر داريوش ارجمند، بازيگر سينما و تلویزیون ایران است. پسر او برزو ارجمند و دخترش بهار ارجمند هم بازيگر سينما، تلويزيون و تئاتر هستند.

انوشيروان ارجمند از اواخر دهه ۴۰ بعنوان بازيگر و کارگردان تئاتر در مشهد فعاليت خود را آغاز کرد.

«دوئل»، «قاعده بازی»، «صبحانه‌ای برای دو نفر»، «قارچ سمی» و «محیا» از کارهای این بازیگر پیشکسوت در حوزه سینما بود.

او همچنین در مجموعه‌های تلویزیونی «مختارنامه»، «امام‌علی»، «روزی روزگاری»، «عیاران» و «کمند خاطرات» هم ايفای نقش کرده است.

پس از درگذشت انوشیروان ارجمند،‌ تعداد زیادی از اهالی سینما،‌ تئاتر و تلویزیون در پیام‌هایی،‌ فقدان این هنرمند را تسلیت گفتند.

حجت‌الله ایوبی،‌ رئیس سازمان سینمایی،‌ در پیامی نوشت: «هنرمند واقعی از بطن جامعه برمی‌خیزد و در تلاطم زندگی رنج‌ها و شادی‌های مردم را بر دوش می‌کشد. به همین دلیل سخن گفتن از هنرمند بزرگ و مو سفید کرده‌ای همچون " انوشیروان ارجمند" کار ساده‌ای نیست. بر این باورم که استواری فرهنگ و هنر این سرزمین وامدار پایداری هنرمندانی چنین است.»

همچنین‌، مدیر کل هنرهای نمایشی هم برای درگذشت انوشیروان ارجمند پیام تسلیت داد.

در بخشی از متن پیام حسین طاهری آمده است: «بار دیگر خبری دردناک رسید. و این بار خبر رفتن عزیزی که تئاتر، جزوی لاینفک از زندگی پر بارش بود. نیم قرن حضور پر ثمر در سطح اول هنر نمایش این مرزو بوم خود موید این نکته است...»

XS
SM
MD
LG