لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۸

لغوکنندگان کنسرت‌های اخیر؛ اداره اماکن یا مقامات قضایی


کنسرت پرواز همای قرار بود ۲۰ تا ۲۴ خرداد در تهران برگزار شود
کنسرت پرواز همای قرار بود ۲۰ تا ۲۴ خرداد در تهران برگزار شود

در حالی‌که به دنبال لغو چند کنسرت موسیقی، برخی از مسئولین وزارت ارشاد،‌ اداره اماکن نیروی انتظامی را مقصر این جریان دانسته‌اند، یکی از مقامات اداره اماکن، دخالت این نهاد را در این اتفاقات تکذیب کرده است.

در روزهای گذشته کنسرت‌های گروه مستان به خوانندگی پرواز همای در تهران،‌ وحید تاج در رشت و کیهان کلهر در تهران، با وجود اجازه از وزارت ارشاد، ‌لغو مجوز شده‌اند.

بعد از این لغو مجوزها، پیروز ارجمند، رئیس دفتر موسیقی، و حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد، در گفت‌وگوهایی، از برخورد و دخالت نیروی انتظامی و اداره اماکن در رابطه با جلوگیری از برگزاری کنسرت‌ها به شدت انتقاد کردند.

پس از این انتقادها، روز چهارشنبه ۲۰ خرداد،‌ برخی از سایت های داخل ایران نوشتند که یکی از مقامات اداره اماکن،‌ دخالت این نهاد را در جلوگیری از برگزاری کنسرت پرواز همای و همچنین کیهان کلهر، تکذیب کرده است.

سروان نجفی جانشين معاونت نظارت بر اماكن عمومی تهران، اعلام کرد که نظر اداره اماکن برای برگزاری کنسرت پرواز همای «مثبت» بوده و این کنسرت طبق نظر «مقامات قضایی» لغو شده است.

کیهان کلهر قرار بود ۱۹ خرداد در تهران روی صحنه برود
کیهان کلهر قرار بود ۱۹ خرداد در تهران روی صحنه برود

جالب اینکه پیشتر موسسه برگزارکننده این کنسرت هم در بیانیه‌ای از عنوان «مقامات قضایی» در مورد لغوکنندگان اجرای «پرواز همای» استفاده کرده بود.

جانشين معاونت نظارت بر اماكن، در ادامه گفت‌وگویش در توضیح دقیق‌تر عبارت «مقامات قضایی»،‌اعلام کرد: «متاسفانه من نمی‌توانم بیشتر وارد جزییات این موضوع شوم و صحبت‌هایی که عنوان شد، دقیقا اطلاعاتی بود که به ما در این زمینه داده شده است.»

آقای نجفی همچنین در مورد کنسرت کیهان کلهر گفت: «لغو این برنامه هم به هیچ وجه از سوی اداره اماکن نبوده است؛ اداره اماکن همواره خدمت‌گذار ملت بوده و هست... بعضا برخی اتفاقات که هیچ ربطی به مجموعه اماکن نیروی انتظامی نداشته و ندارد، به این ارگان دولتی نسبت داده می‌شود که متاسفانه دستور آنها از سوی نهادهای دیگری صادر شده است.»

پیشتر سخنگوی وزارت ارشاد ضمن اظهار بی‌اطلاعی از علت مخالفت اداره اماکن نیروی انتظامی با برگزاری کنسرت کیهان کلهر به ایلنا گفته بود: «ما خبر نداریم که نیروی انتظامی با شخص آقای کلهر مشکل دارد یا مکان برگزاری کنسرت؛ اگر هم مسئله امنیتی با هویت شخص باشد، وظیفه آن به عهده نهادهای دیگر است و به اداره اماکن نیروی انتظامی مربوط نمی‌شود.»

کیهان کلهر قرار بود به همراه گروهش ۱۹ خرداد در برج میلاد تهران روی صحنه برود.

پرواز همای هم قرار بود طی روزهای ۲۰ تا ۲۳ خرداد در تالار وزارت کشور تهران به اجرای برنامه بپردازد. یک روز قبل از اجرای پرواز همای همراه گروهش، روزنامه جوان، ‌چاپ تهران با انتشار مطلبی نسبت به اعطای مجوز به این خواننده انتقاد کرده بود.

پرواز همای هم همان روز در جوابیه‌ای که نسخه‌ای از آن را در اختیار خبرگزاری ایسنا هم قرار داد، نسبت به مطلب این روزنامه اعتراض کرد.

او در جوابیه‌اش آورده بود: «چرا ناحق به من تهمت ضد انقلاب میزنید؟ من فرزندِ این انقلاب هستم و تا زنده‌ام وفادار به این سرزمین خواهم ماند... درست است، آخرین بار پنج سال پیش من به اشتباه با چند شبکه‌ ماهواره‌اى مصاحبه داشتم اما هرگز بیرون از چارچوب کنسرت‌هایم حرفى نزدم؛ من نیز یک انسانم که پى به اشتباهاتم برده‌ام و امروز تلاش مى‌کنم تا ثابت کنم من هم فرزند همین سرزمینم...»

اما یکی دیگر از کنسرت‌هایی که طی روزهای گذشته لغو شد است، اجرای وحید تاج و گروه «پایور» در شهر رشت بود.

پیشتر قرار بود کنسرت این گروه روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت‌ در رشت برگزار شود، اما این کنسرت به دلایل«نامعلوم» لغو و به ماه خرداد موکول شد.

کنسرت خردادماه این گروه هم، باز به دلایل نامعلومی لغو شد و پس از آن، وحید تاج روز ۲۱ خرداد در گفت‌وگویی با ایسنا اعلام کرد که دیگر در رشت کنسرت نخواهد داد.

XS
SM
MD
LG