لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۸

فدراسیون فوتبال ایران دوربین‌های تلویزیونی را به ورزشگاه‌ها راه نداد


فدراسیون فوتبال ایران روز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه به دلیل آنچه که مشکلات بر سر حقوق پخش زنده مسابقات بین فدراسیون فوتبال ایران و سازمان صداوسیما خواند، برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر،‌ از ورود دوربین‌ها به ورزشگاه‌ها جلوگیری کرد.

هواداران فوتبال که روز سه شنبه منتظر بودند تا از طریق تلویزیون به تماشای بازی تیم‌های پرسپولیس تهران و سایپای کرج بنشینند،‌ برای اولین بار در تاریخ ۱۴ ساله برگزاری لیگ برتر،‌ با پخش نشدن این بازی مواجه شدند.

از چند ماه پیش،‌ کشمکش‌هایی بین صدا و سیما و فدراسیون فوتبال بر سر مبلغ حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال وجود داشته است و فدراسیون بارها تهدید کرده بود که جلوی پخش زنده مسابقات را خواهد گرفت.

این تهدید‌ها با شروع لیگ چهاردهم در تابستان امسال،‌ پررنگ‌تر شد و فدراسیون فوتبال چندین بار به شکل جدی مطرح کرد که دوربین‌ها را به ورزشگاه‌ها راه نخواهد داد؛‌ حتی کار به جایی رسید که پای وزارت کشور و شورای امنیت نیز برای پا در میانی به وسط کشیده شد و طی چند هفته گذشته،‌ بازی‌ها به صورت زنده روی آنتن تلویزیون رفتند.

اما سرانجام روز سه شنبه،‌ فدراسیون فوتبال تهدید چند ماهه خود را عملی کرد و دوربین‌ها را به ورزشگاه آزادی تهران راه نداد. با اینکه گفته می‌شد این بازی از رادیو به صورت مستقیم پخش خواهد شد، ‌اما بنا به گزارش خبرگزاری ایرنا،‌ گزارشگران صدای جمهوری اسلامی نیز حق گزارش و پخش این بازی را پیدا نکردند.

علی کفاشیان رییس فدارسیون فوتبال در این زمینه با اشاره به جلسات متعدد برگزار شده با صدا و سیما، به خبرگزاری فارس گفته است که «ما بارها حسن نیت خود را نشان داده و جلساتی را برگزار کرده‌ایم ولی باز هم نتیجه‌ای در بر نداشته است. حتی شورای امنیت و وزارت کشور هم پا در میانی کرده‌اند که آن‌ هم فایده نکرده است».

وی در مورد این‌که آیا صدا و سیما حاضر شده است بیشتر از گذشته پول بدهد یا خیر، گفته است:‌ «آنها روی مبلغی که اول گفتند پافشاری می‌کنند و انگار هیچ اعتقادی هم به حق پخش ندارند. ما هم گفتیم بازی‌ها پخش نشود تا خیال همه راحت شود».

از سوی دیگر شبکه سوم تلویزیون ایران که وظیفه پخش زنده بازی‌های فوتبال را بر عهده دارد، ‌امروز با انتشار یک زیرنویس در خلال پخش برنامه‌ای دیگر به جای بازی فوتبال، ‌از بینندگان خود عذرخواهی کرد.

در این زیرنویس ضمن عذرخواهی آمده است: «با وجود آمادگی شبکه سه برای پخش مستقیم دیدار پرسپولیس و سایپا، فدراسیون فوتبال مجوز این کار را نداد و این بازی پخش نمی‌شود».

XS
SM
MD
LG