لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۳۶

واکنش عضو کمیسیون مجلس به موضع وزیر ارشاد در قبال نمایش فیلم‌ها


نصرالله پژمان‌فر، نماینده مجلس شورای اسلامی،‌ روز دوشنبه به موضع‌گیری یک روز پیشتر علی جنتی، وزیر ارشاد، که گفته بود در امر نمایش فیلم‌ها بر اساس «ضوابط خودمان عمل خواهیم کرد» ‌واکنش نشان داد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ایران در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس که روز دوشنبه، ۲۸ مهر، منتشر شد ضمن اشاره به این که «هیچ‌گاه سابقه نداشته است که نمایندگان در حوزه اجرا دخالت کنند» تاکید کرد که مجلس زمانی عکس‌العمل نشان خواهد که «فیلم‌هایی نمایش داده شوند که در چارچوب خطوط قرمز نباشند و ضوابط قانونی را رعایت نکنند».

روز یک‌شنبه گذشته وزیر ارشاد در واکنش به صحبت‌های احمد سالک،‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، که گفته بود از وزارت ارشاد خواسته شده تا ۸ فیلم سینمایی را اکران نکند،‌ اعلام کرد که ما ضوابطی در این‌باره داریم و «قرار نیست هرکسی برای ما تعیین تکلیف کند که فیلمی را نمایش دهیم یا نمایش ندهیم».

علی جنتی، وزیر ارشاد، در پاسخ به صحبت رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس که خواسته بود چند فیلم به زعم آنها «مرتبط با فتنه» مانند «عصبانی نیستم»، «قصه‌ها» و «آشغال‌های دوست‌داشتنی» اکران نشود گفته بود: «لابد فتنه را ایشان معنا می‌کنند. ما خودمان توجه داریم که کدام فیلم به فتنه مرتبط است و اگر فیلمی مرتبط با فتنه نباشد و بر اساس ضوابط قانونی باشد ما اجازه نمایش را به آن می‌دهیم.»

از سوی دیگر،‌ روز گذشته رئیس شورای صنفی نمایش که وظیفه نظارت و برنامه‌ریزی اکران فیلم‌ها در سینماها را بر عهده دارد،‌ اعلام کرد که قرارداد نمایش فیلم «عصبانی نیستم» همچنان معتبر است.

غلامرضا فرجی روز دوشنبه پس از جلسه هفتگی شورای صنفی نمایش، به خبرگزاری ایسنا گفت: «فیلم عصباني نيستم مانند تمام فيلم‌های ديگری که پروانه نمايش دارند، قرارداد خود با سينماداران را ثبت کرده و بعد از آن هم تا الان، چيزی به ما اعلام نشده است.»

فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» که پیش از این حدود ۲۰ دقیقه از آن سانسور شده است،‌ به گفته رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد،‌ قرار است با ممیزی مجدد،‌ از اواسط آبان در سینماهای ایران اکران عمومی شود.

XS
SM
MD
LG