لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۴

چشم مهدی کروبی توسط وزیر بهداشت دولت روحانی جراحی شد


مهدی کروبی پس از انجام عمل جراحی دیسک کمر در سال ۹۲
مهدی کروبی پس از انجام عمل جراحی دیسک کمر در سال ۹۲

مهدی کروبی، از رهبران معترض در جريان اعتراض های پس از خرداد ۱۳۸۸ چهارشنبه شب ششم خرداد از ناحیه چشم جراحی شد.

به گزارش سایت «سحام‌نیوز» نزدیک به مهدی کروبی، وی توسط دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت درمان دولت حسن روحانی، مورد عمل جراحی قرار گرفت.

محمدحسین کروبی، فرزند مهدی کروبی با اعلام این خبر، حال عمومی پدرش را مناسب توصیف کرده است.

آقای کروبی از مدتی قبل دچار عارضه آب مروارید شده بود که یک چشم او با این عمل جراحی مداوا شد و چشم دیگر نیز ماه دیگر باید تحت عمل جراحی قرار گیرد.

به نوشته سحام نیوز، آقای کروبی طی ماه‌های گذشته و پس از ابتلا به آب مروارید چندین بار توسط وزیر بهداشت مورد معاینه قرار گرفته بود.

مهدی کروبی در اواسط سال ۹۲ هم پس از اوج گرفتن بیماری «دیسک کمر»، «آرتروز زانو» و همچنین «اختلالات شدید گوارشی» بنا به تشخیص پزشک وزارت اطلاعات، به بیمارستان لاله تهران منتقل و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.

در آن زمان از سوی نزدیکان این نامزد معترض انتخابات ۸۸ گفته شد که سه روز پس از انجام عمل جراحی و ناتمام ماندن دوران نقاهت در بیمارستان، آقای کروبی توسط ماموران امنیتی به ساختمان امن وزارت اطلاعات منتقل شد.

روز چهارشنبه همچنین اعلام شد که زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی که همراه وی در حبس خانگی قرار دارد، نیز شامگاه چهارشنبه در مرکز نور تهران توسط وزیر بهداشت مورد عمل چشم قرار گرفته است.

به گزارش وب سایت کلمه‌، میرحسین موسوی همسر خود را تا بیمارستان همراهی کرده است و پس از آن دختران او، در تماس تلفنی با پدر خود از «انجام موفقیت‌آمیز عمل» مطلع شده‌اند.

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، از بهمن ۸۹ بدون برگزاری دادگاه در حبس خانگی به سر می‌برند.

مهدی کروبی پس از سه سال «حبس» در «خانه امن» وزارت اطلاعات، از بهمن‌ماه سال ۹۲ به منزل خود در جماران منتقل شده ولی همچنان در حصر به سر می‌برد.

خانواده این سه نفر در سال‌های گذشته بارها نسبت به وضعیت جسمی آنان ابراز نگرانی کرده‌اند.

چندی پیش، فاطمه کروبی٬ همسر مهدی کروبی در نامه‌ای خطاب به وزیر اطلاعات، از فعالیت این وزارتخانه در مورد شرایط حصر خانگی دو نامزد انتخابات ۸۸ انتقاد کرد.

خانم کروبی در نامه‌اش با انتقاد از بی‌مسئولیتی مجریان حصر در دولت حسن روحانی، تاکید کرده بود که نسبت به دولت گذشته تغییر مهمی در مورد وضعیت حصر صورت نگرفته است.

همسر مهدی کروبی در بخش دیگری از نامه‌اش خطاب به محمود علوی، وزیر اطلاعات نوشته بود که «به دلیل انفعال و بی‌مسئولیتی وزارت اطلاعات، رابط موثری در مکان حصر حضور ندارد و راهی برای حل بدیهی‌ترین مسائل مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد وجود ندارد».

به گفته او در دولت قبل، رابطی وجود داشت که در مورد مسایل جزیی تصمیم‌گیری می‌کرد.

یکی از مطالبات حامیان از حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲ و نیز یکی از قول‌ها و شعارهای انتخاباتی او در آن زمان٬ برچیدن حصر مهدی کروبی٬ میرحسین موسوی و زهرا رهنورد بوده ‌است، وعده‌ای که به رغم گذشت دو سال هنوز محقق نشده است.

XS
SM
MD
LG