لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۳

تداوم صدرنشینی پرسپولیس در زیر بارش سنگ


ورزشگاه تختی اهواز روز جمعه شاهد حوادث ناگواری بود
ورزشگاه تختی اهواز روز جمعه شاهد حوادث ناگواری بود

در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس در دیداری جنجالی و پرحادثه با نتیجه ۲-۰ استقلال اهواز را شکست داد تا موقعیت خود را در صدر جدول مستحکم کند.

فدراسیون فوتبال با شورای تامین اهواز در انتخاب زمین برای برگزاری این بازی به توافق نرسیدند و سرانجام تصمیم مقامات محلی به کرسی نشست تا بازی در ورزشگاه تختی برگزار شود. پس از حوادث متعددی که رخ داد، فدراسیون فوتبال تاکید کرد مسئولیت به عهده مسئولین خوزستان است.

این بازی به دلیل پرتاب سنگ از سوی تماشاگران و فقدان امنیت کافی، با ۳۰ دقیقه تاخیر آغاز شد. پرسپولیسی‌ها وسط زمین جمع شده بودند تا از سنگ‌ها در امان باشند.

در ادامه، جلسه‌ای با حضور فرمانده یگان ویژه مستقر در ورزشگاه، مدیرکل حراست و سرپرستان دو باشگاه برگزار شد تا مسابقه برگزار شود اما اگر سنگ‌پرانی تکرار شد، و به پرسپولیسی‌ها اجازه دادند زمین بازی را ترک کنند.

مسابقه شروع شد. شرایط بازی عادی بود و تماشاگران در دقیقه ۲۴ هادی نوروزی را صدا می زدند. در دقیقه ۳۳ هم مهرداد اولادی را تشویق کردند.

پیش از پایان نیمه اول وقتی استقلال اهواز قصد استفاده از ضربه کرنر را داشت، پرتاب سنگ مانع از نواختن کرنر بود.

در نیمه دوم ارسال عالیشاه در جناح چپ با ضربه سر جری بنگسون تبدیل به گل اول پرسپولیس شد. یک دقیقه بعد، پرتاب سنگ مجدداً بازی را دچار وقفه کرد.

در دقیقه ۷۶ یکی از تماشاگران با لباس قرمز به وسط زمین پرید که ماموران انتظامی او را در برگرفتند. خروجش از سمت تماشاگران تیم مقابل بود که مشکلات بیشتری برایش پدید آورد!

در دقیقه ۸۵ بازیکن استقلال اهواز روی علیپور مرتکب خطای پنالتی شد که بنگسون توانست خودش و تیمش را دو گله کند.

هنوز رقابت به پایان نرسیده، حدود یکصد نفر از تماشاگران وارد زمین شدند. داوران و بازیکنان یک بار دیگر وسط زمین تجمع کردند. یکی از عکاسان کنار زمین از برخی تماشاگران کتک خورد.

چند هوادار مصدوم به داخل آمبولانس منتقل شدند. با وجود اینکه مأموران نیروی انتظامی تماشاگران را از زمین بیرون کرده بودند اما آنها مجدداً برگشتند.

یکی از مشوقین استقلال اهواز با محمود خوردبین سرپرست پرسپولیس درگیری لفظی داشت. خبرگزاری فارس از ضرب و شتم مسئول گروه مشوقین پرسپولیس خبر داده است.

کنفرانس خبری پس از بازی لغو شد و با اتخاذ تدابیر امنیتی، اتوبوس تیم پرسپولیس به صورت مستقیم از ورزشگاه به باند پرواز فرودگاه رفت.

سازمان لیگ اعلام کرد: «هفته گذشته گفتیم و نامه زدیم که بازی استقلال اهواز و پرسپولیس در ورزشگاه غدیر برگزار شود اما شورای تامین استان مخالفت کرد.»

بنا بر اعلام اورژانس مستقر در ورزشگاه، بینی یکی از هواداران شکسته. شقیقه یکی دیگر از هواداران آسیب دیده. یک هوادار دیگر از ناحیه آرنج دچار مصدومیت شده. مشوق باشگاه پرسپولیس نیز صدمه دیده.

عباس اسماعیل‌بیگی در این باره به خبرگزاری فارس گفت: «به قصد کشت مرا زدند. فقط دستم را روی سرم گذاشته بودم تا آسیب کمتری ببینم. هر کسی مسئول برگزاری مسابقه بوده، از شورای تأمین گرفته تا حراست و فدراسیون باید استعفا دهد.»

سیاوش بختیاری زاده سرمربی استقلال اهواز در این باره گفت: «چرا وقتی میزبان هستیم به ما سنگ پرتاب می‌شود؟ از پایتخت فشار زیادی آوردند تا این دیدار در ورزشگاه غدیر برگزار شود. اگر سنگ‌ پرتاب نمی‌شد و این اتفاق رخ نمی‌داد، چرا نباید ورزشگاه تختی میزبان باشد؟»

برانکو ایوانکوویچ در مصاحبه با ایسنا گفت: «اتفاقات بدی رخ داد. به خاطر حفظ جان خودم و بازیکنانم به هیچ عنوان حاضر به مصاحبه نشدم. یکی از مسئولان خوزستان به رختکن ما آمد و گفت اگر به نشست خبری نروم اجازه نمی‌دهد اتوبوس تیم با اسکورت پلیس به فرودگاه برود! با این حال من درخواست او را نپذیرفتم.»

پرسپولیس که در این بازی مهدی طارمی را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت، ۵۱ امتیازی شد و همچنان صدرنشین باقی‌ماند. این تیم ۲۱ بازی متوالی را بدون باخت سپری کرده.

در دیگر بازیهای روز جمعه، استقلال خوزستان در تبریز مقابل گسترش به تساوی بدون گل رسید. استقلال تهران هم ۳-۰ فولاد خوزستان را مغلوب کرد تا همچنان امیدوار به حوادث احتمالی در سه هفته پایانی باشد.

در ترکیب تیم پرسپولیس سوشا مکانی، محسن بنگر (مایکل اومانیا)، لوکا ماریچ، محمد انصاری، رامین رضاییان، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان (بابک حاتمی)، علی علیپور، امید عالیشاه، جری بنگستون و فرشاد احمدزاده و (احمد نورالهی) به میدان رفتند.

XS
SM
MD
LG