لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۳

اکران عمومی «درباره الی» در آمریکا پس از ۶ سال


فیلم سینمایی «درباره الی»‌ ساخته اصغر فرهادی از امروز ۸ آوریل (۱۹ فروردین) ‌در سینماهای آمریکای شمالی به اکران عمومی درآمد.

این فیلم که در بهمن سال ۸۷ در جشنواره فجر به نمایش درآمده بود و در جشنواره برلین سال ۲۰۰۹ نیز حضور داشت‌، قرار بود چند سال پیش در آمریکای شمالی اکران عمومی شود اما فعالیت شرکت پخش کننده متوقف شد.

به نوشته خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌ها، فیلم «درباره الی» ابتدا قرار است در تاریخ ۸ آوریل (۱۹ فروردین) در گردهمایی فیلم نیویورک به‌روی پرده برود و پس از آن اکران سراسری فیلم در آمریکا آغاز شود.

این فیلم چهارمین فیلم سینمایی بلند اصغر فرهادی پس از «رقص در غبار»، «شهر زیبا» و «چهارشنبه سوری» است.

اصغر فرهادی پس از «درباره الی» فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» و «گذشته» را کارگردانی کرد که موفقیت‌های بین‌المللی بسیاری به دست آوردند.

«درباره الی» علاوه بر حضور در جشنواره برلین، در جشنواره‌های هنگ‌کنگ، ترایبکا، کن، سیاتل و ترانسیلوانیا نمایش داده شد و پس از آن تماشاگران چندین جشنواره از جمله سیدنی، ملبورن، کارلووی‌واری، هلسینکی، آتن، ریودوژانیرو، شیکاگو، لندن، وین، سائوپولو این فیلم را دیدند. این فیلم در فرانسه، یونان، برزیل، لهستان، اسپانیا، ایتالیا، ژاپن، هلند، آلمان و بریتانیا هم اکران عمومی داشته است.

پیشتر فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» و «گذشته» به ترتیب در اکران عمومی در آمریکا، ‌هفت میلیون و ۱.۳ میلیون دلار فروش داشته‌اند.

«درباره الی» آخرین فیلم به نمایش درآمده از گلشیفته فراهانی در سینماهای ایران است. او پیش از نمایش این فیلم و پس از بازی در فیلم «مجموعه دروغ‌ها» ایران را ترک کرد. بازی در فیلم «مجموعه دروغ‌ها» ‌ساخته ریدلی اسکات باعث شد تا برای نمایش عمومی فیلم «درباره الی» در ایران مشکلاتی پیش بیاید و حتی یک‌بار هم نمایش آن به تعویق بیفتد.

شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، مریلا زارعی، مانی حقیقی، رعنا آزادی‌ور، احمد مهرانفر، صابر ابر و پیمان معادی، ‌دیگر بازیگران فیلم «درباره الی»‌ هستند.

پیمان معادی با دو فیلم روی پرده سینماهای آمریکا

پیمان معادی،‌ به غیر از فیلم «درباره الی»، یک فیلم سینمایی دیگر را هم این‌روزها روی پرده سینماهای آمریکا دارد.

«آخرین شوالیه‌ها» ساخته کازئواکی کیریا، فیلمی است که سال ۲۰۱۴ جلوی دوربین رفت و از هفته گذشته اکران عمومی خود را در سینماهای آمریکای شمالی آغاز کرد.

پوستر فیلم «آخرین شوالیه‌ها»
پوستر فیلم «آخرین شوالیه‌ها»

مورگان فریمن و کلایو اوون بازیگران این فیلم هستند و به غیر از پیمان معادی، شهره آغداشلو هم در «آخرین شوالیه‌ها» بازی دارد.

این فیلم داستان رهبرو بزرگ یک روستا به نام «باروتوک» با بازی مورگان فریمن است که رشوه مشاور پادشاه را نمی‌پذیرد و به همین خاطر شوالیه‌های باقی مانده در این روستا درصدد انتقام از پادشاه بر می‌آیند.

در این فیلم،‌ پیمان معادی نقش پادشاه و شهره آغداشلو نقش زنی به نام ماریا را بازی می‌کنند. کلایو اوون نیز نقش شوالیه شجاع را بر عهده دارد.

از پیمان معادی سال گذشته فیلم «کمپ ایکس ری» به کارگردانی پیتر ساتلر به نمایش عمومی درآمد. او در این فیلم با کریستین استوارت همبازی شده بود. این فیلم در برخی کشورهای آسیایی از جمله کویت، عراق و لبنان و نیز در چند کشور اروپایی هم اکران عمومی شد.

XS
SM
MD
LG