لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۷

معلمان بازداشت شده در تجمع مقابل مجلس «آزاد شدند»


حساب توئیتری کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران روز چهارشنبه، ۳۱ تیرماه، با انتشار عکسی از آزادی معلمان بازداشت شده در تجمع این روز در مقابل مجلس شورای اسلامی خبر داد.

صبح روز چهارشنبه شماری از معلمان که قصد پیگیری بخشی از مطالبات‌شان را داشتند، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند، اما اقدام اعتراضی آنها با ممانعت نیروی انتظامی مواجه شد.

پس از دخالت نیروی انتظامی، خبرگزاری کار ایران، ایلنا، از قول یک عضو کانون صنفی معلمان گزارش داد که در این تجمع برخی از معلمان بازداشت شده‌اند.

محمد رضاخواه، عضو کانون صنفی معلمان، پس از ورود نیروی انتظامی به ماجرا اعلام کرد که «برخی» از معلمان شرکت‌کننده در این تجمع بازداشت شدند، اما اشاره‌ای به تعداد افراد بازداشتی نکرد.

به گفته آقای رضاخواه، تعدادی از معلمان از چندین استان ایران از جمله کردستان، کرمانشاه، همدان، اصفهان، گیلان، مازندران و خراسان رضوی برای شرکت در این تجمع به تهران رفته‌ بودند.

بنا بر اعلام عضو کانون صنفی معلمان، قرار بر این بوده است که صبح روز چهارشنبه، «تجمعی آرام همراه با سکوت» مقابل مجلس برگزارشود، اما نیروی انتظامی مانع از برگزاری آن شده است.

پس از اعلام خبر بازداشت تعدادی از معلمان، علی مطهری، نماینده تهران در مجلس، اعلام کرد که بازداشت تجمع‌کنندگان «باعث تشدید موضوع می‌شود» و «اگر اتهام آنان صرفا تجمع و اظهارنظر باشد بازداشت کار درستی نیست».

همچنین محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس، نیز با اشاره به تجمع معلمان، گفت که کمیته مشترکی با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدیران ارشد سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی و نمایندگان منتخب دو کمیسیون آموزش و برنامه و بودجه مجلس برای پیگیری مسائل معلمان تشکیل شده است.

طی ماه‌های اخیر بسیاری از معلمان ایران به دفعات تجمع‌های اعتراضی برگزار کرده‌‌اند. از جمله شمار زیادی از معلمان در چندین شهر در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در روز ۲۷ فروردین، دست به تجمع زده بودند.

پس از آن نیز «هزاران» معلم صبح روز پنج‌شنبه، ۱۷ اردیبهشت، به دعوت کانون صنفی معلمان ایران و در اعتراض به «دستمزدهای ناعادلانه» در چند شهر «تجمع سکوت» برگزار کردند.

XS
SM
MD
LG