لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۷

چهار نفر به اتهام «توهین به مقدسات» در وایبر بازداشت شدند


به نوشته روزنامه خراسان چاپ مشهد، پلیس فتا وابسته به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی چهار نفر را در این شهر به اتهام «توهین به مقدسات» در «وایبر» بازداشت کرده است.

به گزارش وب‌سایت خبرآنلاین به نقل از این روزنامه،‌ «يک شهروند» با طرح شکايت از چند نفر به دلیل «ایجاد گروهی در شبکه اجتماعی وايبر» و «انتشار مطالب توهين‌آميز» در این گروه «خواستار شناسايی این افراد و برخورد با آنها شده» است.

این شاکی خصوصی در قسمتی از شکايت خود عنوان کرده است: «در حالی به شکايت اقدام کرده‌ام که به گردانندگان گروه تذکر دادم تا دست از رفتار خود بردارند اما آنها در جواب به من توهين و بی‌احترامی کردند.»

آن طور که در گزارش آمده است، پس از طرح پرونده در مجتمع قضايی شهيد قدوسی مشهد، محتويات و مستندات پرونده توسط قاضی ويژه مبارزه با جرايم رايانه‌ای بررسی شده و او در دستوری پليس فتا، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، را مامور شناسايی و دستگيری متهمان کرده است.

در ادامه خبر روزنامه خراسان آمده است که ماموران پليس فتا، پس از شناسايی، چهار نفر از عاملان اين اقدام را دستگير و به مجتمع قضايی منتقل کردند.

بازداشت چند نفر به جرم انتشار برخی مطالب خاص در فضای وایبر در حالی اتفاق می‌افتد که بحث فیلتر کردن «وایبر» در چند هفته اخیر مطرح بوده و اظهار نظرهای متفاوتی هم به دنبال داشته است.

در این رابطه،‌ رضا تقی‌پور، وزیر سابق ارتباطات در دولت محمود احمدی‌نژاد، به خبرگزاری فارس گفته بود که «ضرر وایبر و واتس‌اپ بیش از نفع‌شان است و نباید برای فیلتر کردن این شبکه‌ها تعارف کرد».

از سوی دیگر، محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای رئیس جمهوری ایران با اعلام این که « وایبر» فیلتر نخواهد شد،‌ به وب‌سایت خبرآنلاین گفته بود که «موضوع فیلترینگ وایبر در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رأی نیاورده و به تصویب نرسیده است».

رمضانعلی سبحانی‌فر، عضو کارگروه تعيين محتوای مصاديق مجرمانه در اينترنت، که مسئول فيلترينگ در ايران است نیز در این رابطه به ایسنا گفته بود که برنامه‌های «وايبر و اينستاگرام فيلتر نمی‌شوند بلکه محتوای آنها پالايش خواهد شد».

XS
SM
MD
LG