لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۵

جیمز هورنر آهنگساز «تایتانیک» بر اثر سقوط هواپیما درگذشت


جیمز هورنر
جیمز هورنر

جیمز هورنر آهنگساز آمریکایی که برای ساخت موسیقی فیلم «تایتانیک» برنده اسکار شده بود، بر اثر سانحه سقوط هواپیما درگذشت.

هواپیمای شخصی آقای هورنر روز دوشنبه ۲۲ ‍ژوئن (یک تیرماه) در منطقه سانتاباربارای کالیفرنیا سقوط کرد.

پس از این حادثه، سیلویا پاتریشیا همکار این آهنگساز در صفحه فیس بوک خود نوشت: «ما یک انسان شگفت‌انگیز را با قلبی بزرگ و استعدادی باورنکردنی از دست دادیم. او در حالی درگذشت که مشغول انجام کاری بود که عاشقش بود. من از تو به خاطر همه حمایت‌ها و محبت‌هایت ممنونم و روزی دوباره تو را خواهم دید.»

جیمز هورنر ۶۱ ساله خودش مسئولیت هدایت هواپیما را برعهده داشت و بر اساس گزارش‌ها با وجود اینکه ارتفاع هواپیما در زمان پرواز بسیار کم شده بود، اما او متوجه این مساله نشد و این حادثه به وقوع پیوست.

جیمز هورنر برای نخستین بار در سال ۱۹۸۶ برای ساخت موسیقی متن فیلم «بیگانه‌ها» به کارگردانی جیمز کامرون نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

او مجموعا در طول سال‌های فعالیتش هشت بار برای فیلم‌هایی چون «شجاع دل»، ‌«آواتار»، «خانه‌ای ‌از شن و مه» و «آپولو ۱۳» نامزد دریافت اسکار شد.

جیمز هورنر متولد ۱۹۵۳ در لس‌آنجلس و فرزند هری هورنر از طراحان تولید در هالیوود محسوب می‌شد که پیش از تحصیل در رشته موسیقی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، در کالج سلطنتی موسیقی لندن آموزش دیده بود.

او پس از ساخت چند موسیقی کنسرت‌، در دهه ۱۹۷۰ در اوایل دهه ۱۹۸۰ به موسیقی فیلم روی آورد و کار خود را با ساخت موسیقی فیلم‌های «بانوی قرمزپوش» و «استارترک ۲» آغاز کرد.

پس از درگذشت آقای هورنر، جیمز کامرون که با او فیلم‌های تایتانیک و آواتار را کار کرده بود، در گفت‌وگو با هالیوود ریپورتر به نقل خاطره‌ای از این آهنگساز پرداخت: «آخرین خاطره شخصی من از جیمز برای چند ماه پیش است که گروه او یک اجرا در تالار رویال آلبرت داشت و کل آهنگ فیلم تایتانیک را در حین پخش فیلم اجرا کردند و من دوباره او را ملاقات کردم. فضای خیلی احساسی ایجاد شده بود و من خوشحالم که این آخرین خاطره من از جیمز است.»

جیمز هورنر قرار بود موسیقی متن فیلم «آواتار ۲» را کار کند.

XS
SM
MD
LG