لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۲

«جیمزباند ۲۴»؛ از مونیکابلوچی تا آستون مارتین در «اسپکتر»


مونیکا بلوچی، دنیل کریگ و لیا سیدو،‌ بازیگران «جیمزباند۲۴» در مراسم معرفی این فیلم
مونیکا بلوچی، دنیل کریگ و لیا سیدو،‌ بازیگران «جیمزباند۲۴» در مراسم معرفی این فیلم

سام مندز کارگردان قسمت جدید «جیمز باند» روز پنج‌شنبه ۱۳ آذر در یک نشست مطبوعاتی،‌ نام قسمت بیست و چهارم این مجموعه و اسامی تعدادی از بازیگران این فیلم را اعلام کرد.

«اسپکتر/شبح» نام بیست و چهارمین قسمت از سری فیلم‌های «مامور ۰۰۷» خواهد بود که اشاره به اسم یک گروه تروریستی دارد. این فیلم هم مانند فیلم قبلی مجموعه جیمزباند «اسکای فال»، توسط سام مندز کارگردان بریتانیایی‌تبار ساخته خواهد شد و مونیکا بلوچی و کریستوفر والتز از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

بازیگر نقش مامور ۰۰۷ در اسپکتر، «دنیل کریگ» خواهد بود که در سه فیلم قبلی این مجموعه،‌ «کازینو رویال»، «ذره‌ای آرامش» و «اسکای فال» هم در نقش جیمزباند ظاهر شده بود.

کریگ پس از شون کانری، جورج لازنبی، راجر مور، تیموتی دالتون و پیرس برازنان، ششمین بازیگر جیمز باند در این سری فیلم‌هاست. این بازیگر ۴۶ ساله بریتانیایی همچنین قرار است در قسمت بیست و پنجم جیمزباند هم ایفای نقش کند.

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، «باند ۲۵» را که هنوز عنوان آن مشخص نشده،‌ سام مندز کارگردانی خواهد کرد و به احتمال فراوان در سال ۲۰۱۹ اکران خواهد شد.

مونیکا بلوچی،‌ بازیگر سرشناس ایتالیایی همراه با لیا سیدو، بازیگر فیلم «آبی گرم‌ترین رنگ است»، قرار است بازیگران زن اصلی فیلم جدید جیمزباند باشند.

رالف فاینس، دیگر بازیگر بریتانیایی تبار این فیلم هم در نقش معروف «M» ظاهر خواهد شد؛ نقشی که پیش از این،‌ جودی دنچ در تعدادی از مجموعه آثار جیمز باند، آن را ایفا کرده بود.

کریستوفر والتز، ‌بازیگر مورد علاقه کوئنتین تارانتینو و برنده دو جایزه اسکار هم در فیلم «جیمز باند ۲۴»، نقش اصلی منفی این فیلم و رهبر گروه «اسپکتر» را بازی خواهد کرد.

اما فیلم‌برداری «اسپکتر» ‌قرار است از روز دوشنبه ۸ دسامبر (۱۷ آذر) آغاز شود و بنا به گفته عوامل سازنده،‌ ساخت این فیلم هفت ماه در لوکیشن‌های مختلفی در بریتانیا، ایتالیا، مکزیک و اتریش به طول خواهد انجامید.

آستون مارتین مدل DB10 - ماشین جدید مامور ۰۰۷
آستون مارتین مدل DB10 - ماشین جدید مامور ۰۰۷

ماشین مامور «جیمز باند» در فیلم «اسپکتر» هم یک «آستون مارتین» مدل DB10 خواهد بود که در نشست مطبوعاتی فیلم،‌ از آن هم رونمایی شد.

آن‌طور که اعلام شده،‌ سکانس‌های اصلی تعقیب و گریز جدیدترین فیلم «جیمز باند»، بهار سال آینده در شهر رم ایتالیا مقابل دوربین خواهد رفت.

طبق برنامه،‌ «اسپکتر» ۲۳ اکتبر سال ۲۰۱۵ ابتدا در بریتانیا و سپس از ششم نوامبر همان سال در آمریکای شمالی روی پرده می‌رود.

فیلم‌نامه «اسپکتر» را جان لوگان - نویسنده فیلم‌نامه‌هایی مانند «گلادیاتور»، «هوانورد» و «آخرین سامورایی»- بر اساس شخصیت‌ ساخته شده توسط یان فلمینگ، خالق مجموعه رمان‌های جیمز باند، نوشته است و نیل پورویس و رابرت وید آن را بازنویسی کرده‌اند.

«اسکای فال»، ‌آخرین قسمت «جیمز باند» که در سال ۲۰۱۲ به نمایش درآمد، با فروش ۱.۱ میلیارد دلار در سطح جهان به پرفروش‌ترین فیلم در این مجموعه بدل شد و همچنین اولین فیلم بریتانیایی بود که در این کشور به فروشی بیش از ۱۰۰ میلیون پوند دست یافت.

سری فیلم‌های «جیمزباند» با فروش جهانی بیش از پنج میلیارد دلار، در جایگاه دوم فروش سری فیلم‌های دنباله‌دار تاریخ سینما، بعد از مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» قرار دارد.

استیون هاوکینگ و علاقه به بازی در نقش منفی «جیمز باند»

اما یکی از خبرهای جالبی که در چند روز گذشته در خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌ها منتشر شده،‌ ابراز علاقه « استیون هاوکینگ»، فيزيک‌دان و کيهان‌شناس برجسته بريتانيايی برای بازی در یکی از نقش‌های منفی فیلم «جیمزباند» است.

هاوکینگ چهره‌ مشهوری که با وجود ناتوانی شدید جسمی‌اش یکی از برجسته‌ترین فیزیک‌دانان جهان محسوب می‌شود، در مصاحبه‌ای اعلام کرده که دوست دارد نقشی منفی را در فیلم‌های «جیمز باند» ایفا کند.

او گفته است: «نقش ایده‌آل من یک شخصیت منفی در یکی از فیلم‌های جیمزباند خواهد بود. فکر می‌کنم ویلچر و صدای کامپیوتری من، می‌تواند برای این نقش خوب باشد».

استیون هاوکینگ، چندی پیش سوژه فیلمی‌ زندگینامه‌ای به نام «تئوری همه‌چیز» شده است. این مستند درباره زندگی این فیزیکدان از دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ است و در آن «ادی ردمین» نقش جوانی او را ایفا می‌کند.

XS
SM
MD
LG