لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۵

بیانسه رکورد زد؛ اعلام نامزدهای جایزه «گرمی ۲۰۱۵»


«بیانسه» در کنار «الن»، در مراسم گرمی سال ۲۰۱۳
«بیانسه» در کنار «الن»، در مراسم گرمی سال ۲۰۱۳

با اعلام نامزدهای دریافت جوایز گِرَمی ۲۰۱۵، «بیانسه» توانست دست به یک رکوردشکنی بزند و هم‌چنین «سام اسمیت» خواننده جوان بریتانیایی با شش رشته در صدر بایستد.

نامزدهای اولیه جایزه گرمی ۲۰۱۵ را روز جمعه ۱۵ آذر، فرل ویلیامز و اد شیران به صورت زنده در یک برنامه تلویزیونی در آمریکا اعلام کردند.

با اعلام اسامی نامزدهای جوایز گرمی، بیانسه که تاکنون با ۴۶ بار نامزدی رقابت تنگاتنگی با دالی پارتن داشت، توانست شش امتیاز از او جلو بیفتد و با داشتن ۵۲ نامزدی، ‌عنوان بیشترین تعداد نامزدی‌ها برای خانم‌ها در تاریخ جوایز گرمی را به خود اختصاص دهد.

با این وجود،‌ رکورد بیشترین نامزدی گرمی همچنان در دست کوئینسی جونز با ۷۹ مورد نامزدی است.

رکورد بیشترین جایزه را هم سِر جورج سالتی رهبر ارکستر مجارستانی‌تبار با ۳۱ جایزه در اختیار دارد. بیانسه هم تاکنون ۱۷ بار برنده جایزه گرمی شده است.

اما امسال،‌ سام اسمیت با ۶ نامزدی جوایز اصلی بیشترین تعداد نامزدی‌ها را به خود اختصاص داده است و پس از او، ایگی آزالیا با ۴ رشته قرار دارد.

در رشته بهترین آلبوم سال، بک (Beck) با آلبوم « Morning Phase»، بیانسه با آلبوم «بیانسه»، اد شیران با آلبوم «X»، سام اسمیت با آلبوم «در ساعت تنهایی» و فرل ویلیامز با آلبوم «دختر» نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

رایان آدامز برای آلبوم «رایان آدامز»، بک با آلبوم « Morning Phase»، بلک کیز با آلبوم « آبی شو» (Turn Blue-The Black Keys )، تام پتی و هارت‌بریکرز برای آلبوم «چشم هیپنوتیک»(Hypnotic Eye - Tom Petty & the Heartbreakers) و یوتو برای آلبوم «آوازهای معصومیت»(Songs of Innocence - U2) نامزدهای دریافت بهترین آلبوم راک در گرمی امسال به شمار می‌روند.

سام اسمیت، ایگی آزالیا، برندی کلارک، هایم و باستیل نیز نامزد دریافت جایزه بهترین هنرمند تازه‌وارد سال هستند.

مگان ترینور با آواز «همه‌چیز درباره آن صدای بم» (All About That Bass)، سیا (Sia) با آواز «شمعدان» (Chandelier)، تیلور سویفت با (Shake It Off)، سام اسمیت با آهنگ «با من بمان» (Stay With Me) و هوزیِر با «مرا به کلیسا ببر» (Take Me to Church) نامزدهای جایزه «آهنگ سال» هستند و در رشته «قطعه ضبط شده سال» سیا با قطعه «شمعدان»، سام اسمیت با ترانه «با من بمان»، تیلور سویفت با (Shake It Off)، مگان ترینور با «همه‌چیز درباره آن صدای بم» و ایگی آزالیا با قطعه «فنسی» (Fancy) نامزد دریافت جایزه هستند.

در بخش‌های بهترین قطعه تصویری نیز نام فیلم‌هایی مانند «دختر گمشده» به کارگردانی دیوید فینچر، «کلاهبرداری آمریکایی» ساخته دیوید او راسل، «گرگ وال‌استریت» اثر مارتین اسکورسیزی، «هتل بزرگ بوداپست» به کارگردانی وس اندرسون، «نجات آقای بنکس» کاری از جان لی هنکاک و «جاذبه» ساخته آلفونسو کوارون به چشم می‌خورد.

مراسم پنجاه و هفتمین دوره جوایز گرمی،روز ۸ فوریه ۲۰۱۵ (۱۹ بهمن ماه) در لس آنجلس برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG