لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۳

شرکت اماراتی و مزایده سومین شبکه موبایل ایران


مخابرات ایران از بین پیشنهادهای دریافتی برای اجرای طرح سومین شبکه تلفن همراه در ایران، پیشنهاد شرکت اماراتی را در صدر جدول قرار داده است.
مخابرات ایران از بین پیشنهادهای دریافتی برای اجرای طرح سومین شبکه تلفن همراه در ایران، پیشنهاد شرکت اماراتی را در صدر جدول قرار داده است.

شرکت مخابراتی ETEL.AD روز سه‌شنبه اعلام کرد این شرکت بخشی از کنسرسیومی بوده است که بالاترین رقم را در مزایده سومین شبکه تلفن همراه در ایران پیشنهاد داده است.


پیش از آن خبرگزاری فارس از قول یک منبع در وزارت ارتباطات ایران خبر داده بود که یک شرکت مخابراتی از امارات متحده عربی مزایده سومین شبکه موبایل ایران را برده است.


شرکت مخابراتی ETEL.AD، یا اتصالات، دومین شرکت مخابراتی بزرگ در جهان عرب به شمار می‌رود.


شرکت اماراتی اتصالات، که در ۱۸ کشور مختلف فعالیت دارد، با شرکت در مزایده دولت ایران برای اجرای طرح سومین شبکه تلفن همراه، در صدر جدول پیشنهاددهندگان قرار گرفته است.

مسئولان این شرکت روز سه‌شنبه اعلام کردند که مخابرات ایران از بین پیشنهادهای دریافتی برای اجرای طرح سومین شبکه تلفن همراه در ایران، پیشنهاد این شرکت را در صدر جدول قرار داده‌اند. با این حال، برنده نهایی این مزایده هنوز اعلام نشده است.


کنسرسیومی که شرکت اماراتی یکی از اعضای آن به شمار می‌رود یک عضو ایرانی نیز دارد: شرکت مخابراتی تامین.


به گفته رادیو دولتی ایران، شرکت‌های غیرایرانی در این کنسرسیوم ۴۹ درصد از مالکیت این پروژه را در اختیار خواهند داشت.


شرکت مخابراتی عمان (Omantel) و یک شرکت مالزیایی نیز در مزایده دولتی ایران برای اجرای شبکه سوم تلفن‌های همراه شرکت کرده بودند.


خبرگزاری کار ایران، ایلنا، روز دوشنبه از قول مدیرکل شرکت مخابرات ایران اعلام کرده بود که فاصله بین رقم پیشنهادی شرکت کننده اول و دوم در این مزایده بیش از پنج درصد بوده است.


در حال حاضر دو اپراتور فعال در شبکه تلفن‌های همراه ایران «شرکت مخابرات ایران» و «ایران‌سل» هستند.


۴۹ درصد از سهام شرکت ایران‌سل متعلق به شرکت MTN است که بزرگ‌ترین گرداننده شبکه تلفن‌های همراه در جنوب آفریقا ست.


ضریب مالکیت و گسترش استفاده از تلفن‌های همراه در ایران حدود ۶۰ درصد است.


شرکت اتصالات، که در ۱۸ کشور مختلف فعالیت دارد، از جمله شرکت‌های مخابراتی- ارتباطی کشورهای حاشیه خلیج فارس است که به دلیل از دست دادن کنترل مطلق بازار کشور خود (امارات متحده عربی) به سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر روی آورده است.


XS
SM
MD
LG