لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۱

«ستاره هاليوود» برای فارست ويتاکر


فارست ويتاکر، در ژانويه امسال، جايزه گلدن گلوب را برای بهترين بازيگر مرد دريافت کرد.
فارست ويتاکر، در ژانويه امسال، جايزه گلدن گلوب را برای بهترين بازيگر مرد دريافت کرد.

فارست ويتاکر، بازيگر سياه پوست آمريکايی، پس از موفقيت در اسکار امسال و کسب اسکار بهترين بازيگر مرد، در انتظار موفقيت ديگری است.



قرار است نام فارست ويتاکر در روز ۱۶ آوريل با ستاره ای در «پياده رو شهرت هاليوود» جاودانه شود.



بر اساس گزارش برگزارکنندگان اين مراسم، ويتاکر ستاره شماره ۲۳۳۵ را در اين مکان معروف به نام خود خواهد کرد.



فارست ويتاکر، متولد ۱۵ ژوئيه ۱۹۶۱ در تگزاس است و علاوه بر بازيگری در بيش از ۶۹ فيلم، تهيه کننده بيش از ۸ فيلم و کارگردانی ۵ فيلم را به عهده داشته است.



ويتاکر در ماه فوريه گذشته به خاطر بازی در نقش «ايدی امين»، ديکتاتور اوگاندايی در فيلم آخرين پادشاه اسکاتلند، اسکار بهترين بازيگر مرد را از آن خود کرد.



ويتاکر پيش از دريافت اين اسکار، جايزه گلدن گلوب بهترين بازيگر نقش های دراماتيک را برد و از سوی محفل منتقدان فيلم نيويورک و انجمن منتقدان فيلم لس آنجلس و شورای ملی نقد و همچنين انجمن منتقدان فيلم برنامه های راديويی نيز تحسين شد.



وی در فيلم گذر سريع زمان در ريجمونت های، در کنار نيکلاس کيج و شان پن، در فيلم صبح بخير ويتنام در کنار رابين ويليامز و در فيلم «رنگ پول» با پل نيومن به ايفای نقش پرداخت.



فارست ويتاکر با دو فيلم شهرت جهانی يافت. در سال ۱۹۸۸ با بازی در پرنده ساخته کلينت ايستوود، نقش چارلی پارکر، نوازنده ساکسيفون در موسيقی جاز را بازی کرد و جايزه بهترين بازيگر مرد جشنواره فيلم کن را در همان سال تصاحب کرد.



او در سال ۱۹۹۲، در فيلم بازی گريه ساخته فيلمساز بريتانيايی، نيل جوردن، نقش يک گروگان ارتش آزاديبخش ايرلند را ايفا کرد و به ويژه در انگلستان شهرت يافت.



مهم ترين فيلمی که ويتاکر ساخته، انتظار بازدم نام دارد و در آن ويتنی هوستون، خواننده معروف بازی می کند.



چند روز پيش از آنکه نام فراست ويتاکر بر پياده رو شهرت حک شود، در روز سوم آوريل ۲۰۰۷، نيز ستاره ای با شماره ۲۳۳۳، به نام هال بری، بازيگر زن سياه پوست در اين پياده رو ثبت شد.


XS
SM
MD
LG