لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۸

مجتهد شبستری اتهام «کفرگویی» را رد کرد


محمد مجتهد شبستری با تکذیب اتهاماتی که رسانه‌های نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد طی روزهای گذشته به او وارد کرده بودند، آنها را «دروغ‌پراکنی» و با هدف «تأمين اهداف انتخاباتی جناح حاکم» خواند.

محمد مجتهد شبستری با انتشار تکذیبیه‌ای، که در برخی از وب‌سایت‌های ایرانی منتشر شده، نوشته است که دو خبرگزاری فارس و ايرنا و همچنین روزنامه دولتی ايران «با دروغ‌پردازی» سخنانی «خلاف واقع» به او نسبت داده‌اند.

در نامه آقای مجتهد شبستری آمده است: «اتهامات فوق صد در صد خلاف واقع و دروغ است و متن سخنان ضبط شده من شاهد زنده اين دروغ‌پردازی‌هاست.»

سخنرانی محمد مجتهد شبستری در روز دوشنبه، پنجم اسفند، و با عنوان «انتظار ما از پيامبران» در دانشگاه صنعتی اصفهان و به دعوت انجمن اسلامی آن دانشگاه انجام گرفت و ساعاتی بعد نیز،‌ به دستور مسئولان آن دانشگاه، دفتر انجمن اسلامی پلمب شد.

پس از آن نیز شماری از افراد و رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران آقای شبستری را متهم به «کفرگویی»‌کردند.

از جمله حجت‌الاسلام احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران، با انتقاد شدید از سخنرانی مجتهد شبستری،‌ گفته‌های او را «کفریات» خواند.

محمد مجتهد شبستری در نامه تکذیبیه خود نوشته است:‌ «امام جمعه موقت تهران هم به استناد همين دروغ‌پردازی‌ها، در سخنرانی‌ روز سه‌شنبه خود در شهر كرمان، همان افتراها را درباره اينجانب تكرار كرده است.»

آقای شبستری با اشاره به سخنان احمد خاتمی نوشته است: «من از ايشان كه با دعوی عادل بودن به امامت جمعه می‌ايستند می‌پرسم چگونه به استناد دروغ‌پردازی يک رسانه، يک مؤمن را آن چنان بی‌پروا هتک می‌كند. مرحبا به اين عدالت و اين امامت.»

علاوه بر امام جمعه موقت تهران،‌ شمار دیگری از افراد نزدیک به جناح اصولگرایان جمهوری اسلامی نیز طی روزهای اخیر انتقادهای شدیدی به سخنرانی آقای شبستری ابراز کرده‌اند. از جمله می‌توان به انتقادهای شدید نمایندگان اصفهان، اراک، اردبیل، فلاورجان، مباركه و كميجان در مجلس شورای اسلامی، و همچنین گروه کثیری از امام جمعه‌های شهرهای مختلف اشاره کرد.

محمد مجتهد شبستری با اشاره به انعكاس تحريف شده سخنرانی‌اش در نامه خود نوشته است:‌ «جريان حاكم برای تأمين اهداف انتخاباتی آينده‌اش از هيچ گونه دروغ‌پردازی و ترور معنوی افراد امتناع ندارد و با اتهامات كذب می‌خواهد رقبای خود را در نظر مردم ايران بی‌پروا نسبت به دين و مقدسات دينی نشان دهد تا از اين راه به اهداف خود نائل شود.»
XS
SM
MD
LG