لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۲

آمریکا: یک مظنون به ارتباط با ایران در عراق کشته شد


نیروهای ارتش آمریکا در عراق (عکس از AFP)
نیروهای ارتش آمریکا در عراق (عکس از AFP)

ارتش آمریکا در عراق می‌گوید طی عملیاتی علیه یک گروه مظنون به ارتباط با ایران، دو نفر از اعضای این گروه را بازداشت کرده و یک نفر را نیز کشته است.


به گزارش خبرگزاری رویترز، این عملیات که روز چهارشنبه انجام شده بخشی از اقدامات برای مقابله با شبکه‌ای است که به گفته ارتش آمریکا «به نظامیان خارجی و غیرنظامیان عراقی حمله می‌کند».


نیروهای نظامی آمریکا در عراق روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این سه نفر عضو گروهی به نام «کتائب حزب‌الله» بوده‌اند. چهار تن دیگر از اعضای این گروه نیز روز دوشنبه بازداشت شده بودند.


بر پایه این بیانیه، عملیات دستگیری این افراد بامداد چهارشنبه انجام شده و در جریان آن دو نفر از رهبران این شبکه، در خانه‌ای واقع در محله کراده بغداد، بدون هیچ زد و خوردی بازداشت شده‌اند.


بیانیه می‌افزاید: در نقطه‌ای دیگر از این عملیات، هنگامی که سربازان آمریکایی قصد ورود به یک ساختمان را داشتند، یکی از اعضای این گروه به سوی آنها تیراندازی کرد و در جریان درگیری کشته شد.


ارتش آمریکا گفته است به نظر می‌رسد «کتائب حزب‌الله» گروهی مورد حمایت و در پیوند با ایران باشد.


همچنین، به گفته نیروهای نظامی آمریکا، طی چهار هفته اخیر بیش از ۳۰ نفر که به ارتباط با ایران مظنونند بازداشت شده‌اند.


آمریکا بارها حکومت و نهادهای نظامی ایران را متهم کرده است که از گروه‌های شورشی در عراق حمایت می‌کند و سلاح ، آموزش‌های نظامی و پول در اختیار آنها می‌گذارد.


اما ایران همواره ادعای مقامات آمریکایی را رد کرده و مدعی است که دلیل اصلی درگیری‌های مسلحانه بین گروه‌های رقیب در عراق طی سالیان گذشته «اشغال نظامی عراق توسط آمریکا» است.


ماه گذشته میلادی نیروهای نظامی آمریکا در عراق یک شهروند ایرانی را، که ظاهرا در کار ترمیم بناهای مذهبی است، به ظن عضویت در نیروهای قدس سپاه پاسداران و قاچاق اسلحه به عراق در فرودگاه بغداد بازداشت کرد. اما وی چند روز بعد با مداخله وزارت خارجه عراق آزاد شد.


XS
SM
MD
LG