لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۳

کریستین امانپور با برنامه‌ای ثابت در CNN


به نوشته روزنامه هرالد تریبیون، کریستین امانپور بزودی برنامه‌ای روزانه و ثابت در شبکه CNN خواهد داشت.


کریستین امانپور، خبرنگار و تهیه‌کننده برنامه‌های خبری شبکه تلویزیونی سی.ان.ان، با اینکه همواره به عنوان یکی از چهره‌های اصلی خبری بر صفحه این شبکه ظاهر شده، اما در طول ۲۵ سال فعالیت خود هیچ‌گاه برنامه‌ای روزانه و ویژه خود نداشته است.


بر اساس تصمیم جدید مدیریت CNN، خانم امانپور از اوایل سال میلادی آینده هر شب در شبکه «سی.ان.ان بین‌المللی» برنامه‌ای خبری و تحلیلی ارائه خواهد کرد.


برنامه جدید کریستین امانپور شامل تحلیل اخبار مهم روز، میزگرد و مصاحبه در مورد مسایل مهم بین‌المللی خواهد بود.


نسخه کوتاه این برنامه در شبکه داخلی CNN (برای آمریکا) نیز بازپخش خواهد شد.


روزنامه هرالد تریبیون در ادامه این مطلب نوشته است: «خانم امانپور می‌گوید ذاتا یک خبرنگار اهل سفر است و تاکنون تمایل چندانی به کار دائم در مرکز خبرگزاری نداشته؛ ولی با توجه به تغییرهای سال‌های اخیر در زندگی شخصی‌اش تصمیم گرفته است برای دوره‌ای به آمریکا بیاید و بنابراین تهیه و اجرای یک برنامه خبری همه روزه برای او گزینه خوبی است.»



کریستین امانپور، که متولد ایران و شهروند بریتانیا ست، سال‌های نوجوانی و دوران تحصیل را در کشورهای بریتانیا و فرانسه سپری کرده است و از حدود ۲۵ سال پیش کار با شکبه CNN را آغاز کرد.


خانم امانپور طی سال‌های دهه ۱۹۹۰ به یکی از چهره‌های اصلی در پوشش اخبار بین‌المللی این شبکه بدل شد.


کریستین امانپور، که اکنون ۵۰ ساله است، سال‌ها پیش با جیمز روبین، یکی از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون، ازدواج کرد و هشت سال پیش صاحب فرزندی شد که داریوش نام دارد.


کریستین امانپور می‌گوید که همسرش قصد دارد پس از سال‌ها اقامت در اروپا، به آمریکا بازگردد و بنابراین آغاز این کار جدید برای CNN در نیویورک برای وی و خانواده‌اش مناسبترین حالت است.


کریستین امانپور معتقد است اگر خبرنگاران و دوربین‌های خبرگزاری های بین‌المللی در نقاط بحران و جنگ حاضر نباشند وقوع این حوادث ناگوار از دید جهانیان و جامعه آمریکا پنهان خواهد ماند و در آن صورت عوارض این بحران‌ها سال‌ها بعد دامن جهانیان و آمریکا را خواهد گرفت.

وی می‌افزاید که به سفرهای خارجی خود برای تهیه برنامه‌های خبری و گزارش‌های مستند ادامه خواهد داد؛ چون هنوز هم معتقد است که کار اصلی خبرنگاران حضور و تهیه گزارش از محل وقوع رویدادهاست.


هرالد تریبیون در ادامه می نویسد خانم امانپوردر رسانه‌های آمریکا به عنوان خبرنگاری جدی و متعهد به ارزش‌های خبری و خبرنگاری شناخته می شود.


او برای نقش مهم و طولانی خود در این عرصه بارها جوایزی دریافت کرده و در مواردی با روسای شبکه‌های خبری بر سر ارزشگذاری برای انتشار اخبار و رسالت خبرنگاران اختلاف‌هایی جدی پیدا کرده است.



به نوشته هرالد تریبیون، خانم امانپور با اشاره به کارزار انتخاباتی اخیر و پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌گوید این واقعیت نشان داد که جامعه آمریکا تشنه یافتن حقایق بیشتری در مورد جهان خارج است و مردم می خواهند از جزئیات بیشتری از نقش و موقعیت آمریکا و سیاست‌های این کشور در سطح جهان با خبر باشند.



خانم امانپور برای رسالت خود و خبرنگاران مشابه در دورانی که پیش روی آمریکاست نقش ویژه ای قایل است. کریستین امانپور می‌گوید اگر ما خبرنگاران و دوربین‌های خبرگزاری های بین‌المللی در نقاط بحران و جنگ حاضر نباشیم وقوع این حوادث ناگوار از دید جهانیان و جامعه آمریکا پنهان خواهد ماند و در آن صورت عوارض این بحران‌ها سال‌ها بعد دامن ما را خواهد گرفت.


XS
SM
MD
LG