لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۲

۹ مقام ارشد چينی به اتهام فساد مالی تحت پيگرد قرار گرفتند


در سال های اخير هزاران مدير ارشد چينی به اتهام فساد مالی از حزب کمونيست چين اخراج شده اند.
در سال های اخير هزاران مدير ارشد چينی به اتهام فساد مالی از حزب کمونيست چين اخراج شده اند.

۹ تن از مقامات دولتی و وزيران صنايع اين کشور به اتهام شرکت در يک رسوايی بزرگ مالی که با انگيزه های سياسی نيز همراه بوده تحت پيگرد قانونی قرار گرفته اند.


خبرگزاری دولتی چين روز جمعه گزارش داد اين افراد که در ميان آنها نام رييس سازمان تامين اجتماعی شانگهای نيز به چشم می خورد، به دستور مقامات ارشد، از حزب کمونيست چين اخراج شده و منتظر دريافت حکم های خود هستند.


وزير دارو سازی و مواد غذايی چين نيز از ديگر شخصيت هايی است که به علت دست داشتن در فساد مالی از حزب کمونيست اين کشور اخراج می شود.


اين ۹ نفر که در ميان آنها رئيس سازمان تامين اجتماعی شانگهای نيز به چشم می خورد توسط مقامات مسئول از حزب کمونيست چين اخراج شده و منتظر دريافت حکم های خود هستند.


از جمله اتهامات مطرح شده عليه اين افراد می توان به فساد مالی و رشوه خواری – پارتی بازی در محل کار،
ارائه خدمات به دوستان و آشنايان بطور غير قانونی، و پرداختن به غير اخلاقيات در زندگی روزمره اشاره کرد.


طی چند ماه گذشته، اين چندمين مورد از فسادهای مالی و اداری گسترده در ميان اعضای حزب کمونيست چين محسوب می شود.


بر اساس آمار ارايه شده از سوی خبرگزاری دولتی چين، صد هزار نفر از اعضای بلند پايه حزب کمونيست اين کشور در طول سال گذشته ميلادی به اتهام رشوه خواری و فساد اداری از اين حزب اخراج شده اند.


سال گذشته، چن ليانگ يو، مسئول حزب کمونيست شانگهای به همراه گروهی از همدستانش، ۴۰۰ ميليون دلار آمريکا را از صندوق بازنشستگان شانگهای اختلاس کرد و اين عمل باعث شد تا خو جين تائو، رييس جمهوری چين، شخصا حکم اخراج وی از حزب کمونيست را صادر کند.


به گزارش شين هوا، در يک مورد ديگر از سری فساد های مالی و اداری اين کشور، وزير تغذيه و داروسازی چين نيز به اتهام های مشابه از حزب کمونيست اين کشور اخراج شد.


از ديگر اعضای ارشد حزب کمونيست چين که هم اينک به اتهام شرکت در فسادهای مالی و اداری اخير تحت پيگرد قانونی قرار گرفته اند می توان به رييس سابق شرکت «شانگهای الکتريک گروپ» و مدير کل گروه سرمايه گذاران صنعتی اشاره کرد که هر دو از ارگان های دولتی چين هستند.


XS
SM
MD
LG