لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۴۹

«جنگ چريکی چينی ها در ميلان»


چينی ها در بسياری از شهرهای جهان حضوری فعال و پر رنگ دارند
چينی ها در بسياری از شهرهای جهان حضوری فعال و پر رنگ دارند

زدو خورد چينی های ميلان با مامورين انتظامی که ۱۹ زخمی به جای گذاشت، در ايتاليا به بحثی در محافل سياسی و مطبوعاتی در رابطه با همزيستی و حضور اقليت های قومی دامن زده است



جنگ چريکی در چينا تاون ، CHINA TOWEN ، طغيان چينی ها و برخورد تمدن ها از جمله عنوان های صفحات اول رسانه های ايتاليا هستند که به بازتاب درگيری های روز پنج شنبه چينی ها باماموران پليس در شهر ميلان اختصاص دارند.



درگيری پنج شنبه چينی های خيابان پائولو سارپی PAOLO SARPI ميلان که به آن نام چيناتاون يا شهرک چينی داده شده است به خاطر يک جريمه ۴۰ يورويی آغاز شد و پس از ۵ ساعت با بستری شدن ۱۴ مامور انتظامی و ۵ چينی به پايان رسيد.



از چند هفته پيش، توقف در اين خيابان برای خودروها ممنوع اعلام شده است و ماموين پليس شهری از چند روز پيش ديگر حاضر به ناديده گرفتن تخلف ها نيستند.



يک پليس زن، يک زن مغازه دار ۲۵ ساله چينی را جريمه کرد. اين اقدام خشم زن چينی را برانگيخت و دست به گريبان شدن اين دو نفر توجه ديگر مغازه داران چينی را جلب کرد و آنها برای حمايت از هموطن خود به خيابان ريختند.



چند دقيقه بعد، بيش از يک صد مامور انتظامی خيابان پائولو سارپی را به اشغال خود درآوردند و اين محله آرام ميلان به يک ميدان جنگ تبديل شد و تنها ۵ ساعت بعد آرامشش را باز يافت.



زن چينی پليس را متهم به استفاده از باتوم برای پاسخگويی به اعتراضات خود می کند، در حالی که پليس شهری ميلان در اطلاعيه ای مغازه دار چينی را متهم به زدن سيلی به گوش يکی از ماموران پليس می کند.



به گفته بسياری از اهالی خيابان پائولو سارپی، چه چينی و چه ايتاليايی، آنچه پنج شنبه اتفاق افتاد قابل پيش بينی بود.



شهردار ميلان، خانم لتيتسيا موراتتی LETIZIA MORATTI چينی ها را متهم به سرپيچی از قوانين می کند و کنسول چين در ميلان، آقای ليمين زانگ LIMIN ZHANG در پاسخ می گويد:« دو ماه است فشار مقامات شهرداری و پليس شهری بر چينی ها در حد غير قابل قبولی افزايش يافته است.»



مغازه داران چينی از جانب ديگر، مامورين پليس شهری را متهم به اخاذی می کنند و نيروهای انتظامی می گويند ترياد TRIAD يا مافيای چين کنترل پائولو سارپی را به دست گرفته است .



برای وزير کشور ايتاليا، جوليانو آماتو GIULIANO AMATO چينی ها مشکل ترين گروه قومی خارجی ساکن ايتاليا هستند زيرا هدفشان به وجود آوردن محلات چينی است و به هيچ وجه قصد ادغام در جامعه ايتاليا را ندارند.



جوليانو آماتو البته معتقد است تلاش های محدود شهرداری و پليس شهر ميلان برای برقرای ارتباط با جامعه چينی ها يکی ديگر از عواملی است که در زد و خوردهای پنج شنبه تاثير گذارده است.



در ميلان، بين ۱۳ تا ۱۵ هزارشهروند چينی سکونت دارند که ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ فعاليت اقتصادی، تجاری و توليدی را اداره می کنند. جامعه چينی های ميلان بين ۵۵۰ تا ۶۰۰ ميليون يورو را در سال را به گردش در می آورد.
XS
SM
MD
LG