لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۸

از استانبول تا دبی؛ سال جديد، مد جديد


صنعت پوشاک ترکيه در سال های اخير رشد چشمگيری داشته است
صنعت پوشاک ترکيه در سال های اخير رشد چشمگيری داشته است

آخرين نمايش مد لباس استانبول، در آخرين روزهای سال در هتل البستان روتانای دبی در امارات متحده عربی برگزار شد.


لباس های به نمايش درآمده در نمايش مد، متنابسب با بازار و آب و هوای دبی در آغاز زمستان طراحی شده بودند.


صنعت پوشاک ترکيه در سال های اخير رشد چشمگيری داشته است و اين کشور در پی گسترش هرچه بيشتر بازار خود است و مخصوصا در اين راه به کشورهای همسايه و منمطقه چشم دوخته است.


به نظر برخی از کارشناسان، کپی برداری از لباس های فرانسوی و کفش های ایتالیايی و تولید انبوه آنها با قیمت مناسب وکیفیت مشابه باعث رونق یافتن صادرات پوشاک در این کشور شده است.


در اين ميان، مد ترکيه هم پا به پای پوشاک اين کشور پيشرفت کرده است، زيرا دستيابی توليدکنندگان پوشاک به بازارهای بزرگ تر، نيازمند نمايش مد و معرفی و ارايه کالا به بهترين شکل ممکن است.


با اين همه بين لباس هايی که در شوهای لباس به نمايش در می آيند و لباس هايی که در لباس فروشی ها ديده می شوند، تفاوت هايی جدی وجود دارد.


بسياری از مردم بر اين باورند که اغلب لباس های طراحی شده، عملا قابل پوشيدن و استفاده نيستند، اما به نظر می رسد که بسياری از طراحان، در طراحی های خاص خود، چندان در قيد و بند اين موضوع نيستند که آيا در عمل می توان اين لباس ها را پوشيد يا نه.


برگزارى شوهاى لباس بسيار پرخرج هستند. ولی چنين هزينه های هاى كلانى با سر و صدايی که معمولا اين شوها به پا می کنند، جبران می شود.


اخيرا يك مركز مشاوره مالى در نيويورك اعلام كرد هزينه يک شو ۲۰ دقيقه اى لباس معادل ۵۰۰ هزار دلار است، در حالى كه در آمد حاصل از چاپ عكس هاى همين شو در مجله هاى مد به ۷ ميليون دلار مى رسد.


شايد به همين دليل است که طراحان معروف هم در پی آن هستند که با طراحی لباس های نامتعارف خود را بيشتر در رسانه ها مطرح کنند.
XS
SM
MD
LG