لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۷

ترکيه: پ کا کا مسئول به آتش کشيدن خودروها است


پ کا کا مسئوليت بمب گذاری ديار بکر را به عهده نگرفته است.
پ کا کا مسئوليت بمب گذاری ديار بکر را به عهده نگرفته است.

به آتش کشيدن شبانه خوروهای دولتی و يا وابسته به مامورين پليس و نيروهای نظامی در استانبول، به معضلی تبديل شده که انتقادهای قابل توجهی را متوجه مقامات نظامی ترکيه کرده است .


به رغم تدابير پليس، شامگاه شنبه ۱۵ دی ماه، در محله های قاضی عثمان پاشا و آوجی لار استانبول ۴ اتومبيل ديگر به آتش کشيده شد و بدين ترتيب، شمار خودروهای سوخته شده از زمان نخستين حمله هوايی ترکيه به پايگاه های کوهستانی حزب کارگران کردستان، پ کا کا در کردستان عراق از ماه گذشته تاکنون، به بيش از ۱۵۴ دستگاه رسيد.


بيش از يک صد دستگاه از اين خودروها در استانبول و بقيه در وان، دياربکر، مرسين، آنکارا، آنتاليا، ازمير و آکسارای به آتش کشيده شده اند.



پليس ترکيه ۷۵ نفر مظنون به دست داشتن در اين آتش سوزی ها را بازداشت کرده است.



مطبوعات ترکيه بازداشت شدگان را از اعضای گروه «نرون ها» معرفی کرده اند.


به گزارش پليس ترکيه، پ کا کا عامل آتش سوزی ها است. رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه به نيروهای انتظامی دستور داده برای حفظ امنيت خودروهای شهروندان، اقدامات لازم را انجام دهند.



آقای اردوغان که شنبه ۱۵ دی ماه برای بازديد از محل انفجار سه روز پيش در شهر کردنشين دياربکر در جنوب شرقی ترکيه به آنجا رفته بود، بمب گذاری و سوزاندن شبانه خودروها را اعمالی تروريستی و نشانه درماندگی پ کا کا دانست .



آقای اردوغان گفت:«از نوع اين عمل چنين پيداست، اين يکی از اعمال تروريست های تجزيه طلب است. اين ضربه خائنانه نه تنها نشانه درماندگی تشکيلات تروريستی است، بلکه در عين حال بی هدفی آنها را نيز نشان داد. تروريست های تجزيه طلب هرگز نماينده شهروندان کرد ما نبوده و نيستند.»



پ کا کا مسئوليت بمب گذاری ديار بکر را که به کشته و زخمی شدن ۷۳ تن انجاميد، برعهده نگرفته است.


با وجود اين، رسانه های وابسته به پ کا کا به آتش کشيدن شبانه خودرو افراد وابسته به پليس و نيروهای نظامی را عمليات اعتراضی جوانان کرد عليه بمباران هوايی مناطق قنديل، محل پايگاه های پ کا کا در کردستان عراق توسط ترکيه، توصيف می کنند


XS
SM
MD
LG