لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۸

انتقاد سوسياليست ها از نقض حقوق بشر در ايران


آقای پاکزاد گفت:«پس از انتخابات رياست جمهوری در ايران، اوضاع ايران از لحاظ اقتصادی و اجتماعی رو به وخامت گذاشته است».
آقای پاکزاد گفت:«پس از انتخابات رياست جمهوری در ايران، اوضاع ايران از لحاظ اقتصادی و اجتماعی رو به وخامت گذاشته است».

حزب سوسياليست فرانسه، با انتشار اطلاعيه ای، از وضعيت حقوق بشر در ايران و برخورد دولت جمهوری اسلامی با دانشجويان، کارگران و زنان انتقاد کرد.


کريم پاکزاد، مسئول ايران در حزب سوسياليست فرانسه، درباره انتقاد اين حزب از نقض حقوق بشر درايران، به راديو فردا گفت:« حزب سوسياليست فرانسه هميشه حامی اعطای آزادی های سياسی و اجتماعی به مردم ايران و رعايت حقوق بشر در اين کشوربوده است.»


وی با اشاره به سابقه انترناسيوناليستی حزب سوسياليست فرانسه افزود:«خواه، در قدرت باشيم يا نباشيم، دفاع از حقوق بشر و آزادی های اساسی، درهر جا که باشد، اولويت خاصی برای ما دارد. به همين دليل، ما نسبت به مسايل ايران و کشورهای ديگر حساس هستيم.»


آقای پاکزاد در مورد افزايش برخورد دولت محمود احمدی نژاد با جنبش های دانشجويی، کارگری و حقوق زنان گفت:«حزب سوسياليست فرانسه بر اين اعتقاد است که پس از انتخابات رياست جمهوری در ايران، اوضاع ايران از لحاظ اقتصادی و اجتماعی رو به وخامت گذاشته است.»


وی گفت:«سياست غلط تهران درباره پرونده اتمی ايران، که انزوای ايران و صدور دو قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران را در پی داشت، مقام های ايرانی را در وضعيتی قرار داده است که آنان از کوچک ترين حرکت مردم ايران بيمناکند.»


کريم پاکزاد تاکيد کرد که اخبار و گزارش های مربوط به برخورد با فعالان دانشجويی، کارگری و حقوق زنان و نيز استادان دانشگاه ها و روزنامه نگاران در ايران، و همچنين ضرب و شتم زنان در ملاء عام، برای وجدان های آگاه و دموکرات در سراسر جهان قابل قبول نبوده است.


وی در پاسخ به اين پرسش که فشارهای سازمان های بين المللی و احزاب و سازمان های صنفی در کشورهای جهان تا چه اندازه می تواند بر بهبود اوضاع در ايران موثر باشد، گفت در وهله نخست، اين مردم ايران هستند که می توانند سرنوشت خود را تغيير دهند.


وی افزود:«با اين همه، دولت ايران اگر می خواهد در جامعه جهانی مورد پذيرش قرار گيرد، بايد ارزش های مورد قبول جهانی را به اجرا در آورد.»


آقای پاکزاد سپس ابراز اميدواری کرد که دولت ايران به نظرات و ديدگاه های نيروهای دموکرات و صلح طلب در جهان گوش فرا دهد.


مسئول امور ايران در حزب سوسياليست فرانسه همچنين اعتقاد دارد که فشارهای بين المللی بر دولت ايران در زمينه حقوق بشر افزايش خواهد يافت.


  • 16x9 Image

    روزبه بوالهری

    روزبه بوالهری که فعالیت خود را به عنوان روزنامه‌نگار از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده، از اسفند سال ۱۳۸۴ به تحریریه رادیو فردا پیوست.

    او که پیش از پیوستن به رادیوفردا، در شماری از روزنامه‌های ایران نیز به عنوان دبیر سرویس بین‌الملل فعالیت کرده، در کنار تهیه خبر و گزارش، برنامه هفتگی کارنامه را تهیه می‌کند که به مسائل کارگران، معلمان و فعالان صنفی در ایران می‌پردازد.

XS
SM
MD
LG