لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۶

تظاهرات اخوان‌المسلمین در مصر؛ «دست‌کم ۲۵ کشته»


در تازه‌ترین خبر رسیده از مصر در روز جمعه، شبکه خبری الجزیره در خبری فوری از قول ائتلاف ضدکودتای مصر گزارش می‌دهد که در این روز دست‌کم ۲۵ نفر جان خود را در ناآرامی از دست داده‌اند.

در پی برخوردهای خشونت‌بار در مصر که صدها تلفات بر جای گذاشت، هزاران تن از حاميان اخوان‌المسلمين، روز جمعه، ۲۵ مرداد، در چند محله شهر قاهره و ديگر شهرهای مصر در مخالفت با دولت نظامی مصر به خيابان‌ها آمدند.

پیشتر شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل از یک روزنامه دولتی مصر خبر از کشته شدن یک مامور پلیس در ایستگاه بازرسی داده بود.

از سوی دیگر خبر می‌رسد که نيروهای امنيتی مصر برای جلوگيری از دستيابی تظاهرکنندگان حامی محمد مرسی، به يک ساختمان دولتی در شهر طنطا، در شمال مصر، به سوی آنها گاز اشک‌آور و گلوله ساچمه‌ای شليک کرده‌اند.

خرابی و آتش سوزی در قاهره
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:04 0:00

پليس مصر همچنين از کشته شدن چهار نفر در درگيری‌های شهر کانال خبر داده است.

از صبح روز جمعه، نيروهای ارتش مصر با استفاده از ماشين‌های زرهی سنگين، ميادين اصلی شهر قاهره را تحت کنترل گرفته‌اند.

پیشتر جهاد حداد، سخنگوی گروه اخوان‌المسلمین مصر، در توئیتر خود از هواداران این گروه خواسته بود تا روز جمعه با عنوان «جمعه خشم»، «از تمامی مسجدهای قاهره» به سوی «میدان رامسس» تظاهرات کنند.

این در حالی است که دولت موقت مصر به مدت یک ماه وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده و به همین دلیل مشخص نیست نیروهای امنیتی این بار در برابر راه‌پیمایی احتمالی هواداران مرسی دست به چه اقدامی بزنند.

خشونت کم‌سابقه‌ای که روز چهارشنبه، ۲۳ مرداد، در سرکوبی تجمعات هواداران محمد مرسی، رئیس‌جمهور مخلوع، و اخوان‌المسملین رخ داد، صدها قربانی برجای گذاشت.
XS
SM
MD
LG