لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۳

مرگ مردی که در پاریس قصد حمله به پاسگاه پلیس را داشت


حضور گسترده پلیس در محله نزدیک به پاسگاه پلیس
حضور گسترده پلیس در محله نزدیک به پاسگاه پلیس

در نخستین سالگرد حمله تروریستی به دفتر مجله شارلی ابدو، نیروهای پلیس فرانسه روز پنج‌شنبه، ۱۷ دی‌ماه، مردی را که قصد حمله به یک پاسگاه پلیس در پاریس را داشت از پای درآوردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی وزارت کشور فرانسه، این مرد که «چاقو به دست داشته» و «الله‌اکبرگویان» سعی کرده است وارد یک پاسگاه پلیس شود، اما پلیس با شلیک گلوله او را از پا درآورده است.

مرد مذکور تلاش کرده است در منطقه ۱۸ شهر پاریس در شمال این شهر وارد پاسگاه پلیس شود.

به گفته سخنگوی وزارت کشور فرانسه، این مرد که مشخصات او هنوز منتشر نشده است «چیزی شبیه کمربند انفجاری» نیز به تن داشته است.

با این حال رویترز به نقل از منبعی خبری در اتحادیه پلیس فرانسه می‌گوید که «به نظر می‌رسد این کمربند انفجاری قلابی بوده است».

به گفته مقامات فرانسه، متخصصان خنثی کردن بمب هم‌اکنون در صحنه حضور دارند.

یک عضو اتحادیه پلیس فرانسه در همین زمینه به رویترز گفته است که فرد مذکور «فریاد زده الله‌اکبر و از لباسش مقداری سیم بیرون زده بود. به همین دلیل پلیس شلیک کرد».

مرگ عامل حمله به پاسگاه پلیس در شهر پاریس درست یک سال پس از آن رخ می‌دهد که چند فرد وابسته به گروه القاعده در روز هفتم ژانویه سال گذشته به دفتر مجله فکاهی شارلی ابدو در همین شهر یورش برده و ۱۳ نفر را از پای درآوردند.

این افراد در همان روز به یک سوپرمارکت یهودیان در شهر پاریس نیز یورش بردند و تلفات هفتم ژانویه سال ۲۰۱۵ را به ۱۷ کشته و ۲۲ زخمی رساندند.

رویترز در گزارش خود در روز پنج‌شنبه می‌نویسد که حمله ناکام مرد چاقوبه‌دست به پاسگاه پلیس تنها دقایقی پس از آن رخ داده که فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، در نقطه‌ای دیگر از شهر پاریس به مناسبت سالگرد حمله به شارلی ابدو سخنرانی کرده است.

علاوه بر این حملات، در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ نیز حملاتی مرگبار در پاریس رخ داد. با تهاجم سه بمب‌گذار انتحاری در نزدیکی استادیوم «استاد دو فرانس» در جریان بازی تیم‌های ملی فرانسه و آلمان این حملات شروع و با چند انفجار انتحاری و تیراندازی به مردم در کافه‌ها، رستوران‌ها و یک سالن کنسرت دنبال شد.

در این حملات ۱۳۰ تن قربانی و ۳۶۸ تن مجروح شدند، و هفت نفر از عاملان این حملات خونین نیز که گروه حکومت اسلامی یا داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت از پای درآمدند.

XS
SM
MD
LG