لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۴

وقوع یک آتش‌سوزی دیگر: «خطری پارس جنوبی را تهدید نمی‌کند»


عکس مربوط به آتش‌سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام ماهشهر
عکس مربوط به آتش‌سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام ماهشهر

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی روز چهارشنبه به نقل از مدیر بحران استانداری بوشهر از وقوع یک آتش‌سوزی دیگر در یکی از شرکت‌های پتروشیمی عسلویه خبر داد. این رخداد چهار مجروح بر جای گذاشته است.

مقام استانداری بوشهر به دلیل وقوع این حادثه در صبح روز چهارشنبه اشاره نکرده است.

به گفته قاسم قائدی، مدیرکل مدیریت بحران در استانداری بوشهر، این آتش سوزی که پیش از ظهر روز چهارشنبه، ۲۴ شهریورماه، شروع شده چهار مجروح بر جای گذاشته است.

به گفته آقای قائدی، یک نفر از این چهار نفر دچار ۶۵ درصد سوختگی شده است.

مدیر بحران در استانداری بوشهر اضافه کرده است که این آتش‌سوزی که در «ایستگاه کنترل فشار شرکت پتروشیمی مبین» رخ داده هم‌اکنون «در کنترل نیروهای آتش‌نشانی است و خطری تاسیسات پارس جنوبی را تهدید نمی‌کند».

این نخستین بار نیست که در تابستان جاری تاسیسات نفتی و پتروشیمی ایران در جنوب کشور دچار حریق می‌شود.

با احتساب آتش‌سوزی‌های مردادماه گذشته تاکنون بیش از ده حریق در این تاسیسات اتفاق افتاده و تعداد آنها آن قدر بوده است که بحث خرابکاری را نیز به میان بکشد.

در همین زمینه رادیوفردا پیشتر گزارش کرده بود که «از ابتدای خرداد‌ماه امسال تاکنون ۱۱ حادثه آتش‌سوزی، انفجار و سقوط از ارتفاع در سطح صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران به ثبت رسیده که در جریان این حوادث در کنار خسارت‌های سنگین مالی، تاکنون سه نفر کشته و ۱۲ نفر مصدوم یا دچار سوختگی شدید شده‌اند».

آتش‌سوزی در برج ٨٠٠١ پتروشیمی بوعلی در روز ١٧ تیرماه نیز که سه روز به طول انجامید خسارت ۶۰ میلیون یورویی برجای گذاشت.

در پی وقوع این حوادث بود که حمید رسایی، نماینده سابق مجلس، در کانال تلگرامی خود ضمن انتقاد شدید از حسن روحانی نوشت که اکثر آتش‌سوزی‌های اخیر در تاسیسات نفتی ایران «با برنامه» بوده و «دستگاه‌های ذی‌ربط نتوانسته‌اند غیرعمدی بدون این اتفاقات را به جامعه ثابت کنند».

در واکنش به اظهار نظر این نماینده اصولگرا، در نیمه مردادماه یک مدیر شرکت ملی صنایع پتروشیمی و یک نماینده مجلس ضمن رد احتمال «خرابکاری» در آتش‌سوزی‌های اخیر در تاسیسات نفتی ایران، اعلام کردند که این آتش‌سوزی‌ها «دلایل فنی» داشته است.

به دنبال این اظهار نظرها، از ورود یک کمیسیون مجلس شورای اسلامی به این مسئله و بررسی این وقایع خبر رسید، اما هنوز گزارشی از نتیجه این تحقیق و تفحص احتمالی منتشر نشده است.

XS
SM
MD
LG