لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۶

آیت‌الله دستغیب «تحریم» اجلاس تازه خبرگان را تکذیب کرد


وب‌سایت کلمه که خبر از «تحریم» اجلاس تازه مجلس خبرگان رهبری توسط آیت‌الله دستغیب داده بود روز سه‌شنبه به نقل از اطلاعیه این مرجع تقلید خبر داد که «بنای ایشان بر تحریم جلسات خبرگان نبوده» است.

آیت‌الله علی‌محمد دستغیب، نماینده استان فارس در مجلس خبرگان، در اطلاعیه خود همچنین اعلام کرده است که «هر گاه لازم بداند» در جلسات مجلس خبرگان شرکت خواهد کرد.

وب‌سایت کلمه روز سه‌شنبه، ۱۱ شهریور،‌ خبر داده بود که آیت‌الله دستغیب یک روز پیش از آغاز نشست مجلس خبرگان رهبری ایران، یعنی روز دوشنبه، ۱۰ شهریور، در اعتراض به عدم رسیدگی به آن چه «تخلف‌ها از سال ۸۴ تا سال ۹۲ در شیراز» خواند اعلام کرده است که در شانزدهمین اجلاس این مجلس شرکت نمی‌کند.

شانزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری صبح سه‌شنبه، ۱۱ شهریور، در غیاب آیت‌الله مهدوی کنی، به ریاست آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی، نایب رئیس اول این مجلس، آغاز شد.

به گزارش وب‌سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، آیت‌الله علی‌محمد دستغیب، این مرجع تقلید منتقد حکومت، در پاسخ به درخواست تعدادی از شاگردان و مقلدان خود برای حضور در اجلاس مجلس خبرگان با اشاره به وظیفه این مجلس برای «تحقیق از ارگان‌های زیر نظر رهبری» خبر داده است که تذکرهایش در این باره موجب «ناراحتی شدید» اعضای مجلس خبرگان و «تشدید فشار در محل» علیه او شده است.

این مرجع تقلید در سالیان گذشته انتقادات شدیدی را نسبت به عملکرد مجلس خبرگان رهبری مطرح کرده است.

وی همچنین بارها به رفتار حکومت جمهوری اسلامی در قبال معترضان انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ اعتراض کرده و خواستار رفع حصر رهبران معترضان یعنی میرحسین موسوی و مهدی کروبی شده است.

XS
SM
MD
LG