لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۴۵

تصادف زنجیره‌ای ده‌ها خودرو در خراسان رضوی


عکس متعلق به سال گذشته، ۱۳۹۵
عکس متعلق به سال گذشته، ۱۳۹۵

خبرگزاری‌های ایران از دو تصادف زنجیره‌ای ده‌ها اتومبیل در یکی از آزادراه‌های مشهد خبر می‌دهند که تاکنون دست‌کم ۶۳ مصدوم و یک کشته بر جا گذاشته است.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، به نقل از محمدعلی احسانبخش٬ جانشین رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، گزارش کرد در این حوادث که عصر روز جمعه، چهارم فررودین، رخ داد٬ ۱۳۰ اتومبیل به یکدیگر برخورد کردند.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

آقای احسانبخش گفت این تصادف‌ها در مسیر مشهد - باغچه آزادراه شهید شوشتری رخ داده و باعث ترافیک سنگین در این آزادراه شد.

مجتبی خالدی٬ سخنگوی اورژانس کشور، هم در گفت‌و‌گو با ایسنا تعداد مصدومان این حادثه را ۲۰ نفر اعلام کرده که همه آنها به بیمارستان اعزام شده‌اند.

پیرحسین کولیوند٬ سرپرست اورژانس کشور، هم به خبرگزاری فارس گفت: «تاکنون ۶۳ مسافر در اثر این حادثه مصدوم و یک نفر جان خود را از دست داده است.»

آقای کولیوند افزود، علت وقوع این حادثه «مه غلیظ» گزارش شده که منجر به برخورد دست‌کم ۶۰ اتومبیل به یکدیگر شده است.

رضا وفایی‌نژاد٬ مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هم تعداد مصدومان این حادثه را ۴۹ نفر و تعداد کشته‌ها را یک نفر اعلام کرده است.

در همین حال سرهنگ هادی امیدوار٬ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، از بازگشایی این آزادراه خبر داده و گفت: «ترافیک سنگین و حرکت خودروها کند است.»

امیدوار اضافه کرد: «دو تصادف زنجیره‌ای در مسیر مشهد به باغچه رخ داده که در یکی از این برخوردها ۱۸ دستگاه خودرو و در دیگری ۲۳ خودرو با یکدیگر تصادف کردند.»

وی اضافه کرد که «تصادف دیگری در این جاده رخ داده که اطلاعات آن پس از بررسی دقیق اعلام خواهد شد.»

در همین حال شهرام طاهرزاده٬ رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پایان عملیات امدادرسانی به حادثه‌دیدگان این حوادث خبر داد.

آزادراه ۳۵ کیلومتری شهید شوشتری در جنوب مشهد و مسیر این کلان‌شهر به تهران قرار دارد.

شمار کشته‌شدگان حوادث جاده‌ای در تعطیلات نوروزی امسال تا روز دوم فروردین به ۱۴۵ نفر رسیده و مقام‌های پلیس ایران می‌گویند که این آمار نسبت به سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.

حوادث رانندگی در ایران سالانه هزاران نفر قربانی می‌گیرد. این آمار به ویژه در تعطیلات نوروز شتاب بسیاری پیدا می‌کند٬ به طوری که سال گذشته در روز ۱۴ فروردین اعلام شد که در این تعطیلات ۳۸۰ نفر بر اثر تصادف خودرو جان باختند.

پیش از این پژوهشکده بیمه مرکزی ایران اعلام کرده بود در میان ۱۹۰ کشور جهان، ایران پس از کشور آفریقایی سیرالئون، بالاترین مرگ و میر در جاده‌ها را دارد.

آمار قربانیان تصادف‌های رانندگی در ایران تا ماه هشتم پارسال بیش از ۱۱ هزار نفر بود.

XS
SM
MD
LG