لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۲۴

سیل و آب‌گرفتگی به دنبال بارش برف و باران در ۱۶ استان ایران


گزارش‌ها حاکی از بارش برف و باران در ۱۶ استان ایران و جاری شدن سیل و آبگرفتگی در شش استان و بسته شدن برخی جاده‌ها و کندی حرکت خودروها در برخی دیگر از جاده‌های کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر روز جمعه، چهارم فروردین، گفت که شش استان سیستان و بلوچستان، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان «تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار گرفته‌اند».

شاهین فتحی، معاون این سازمان، اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۵۰ نفر از شهروندان خدمات امدادی ارائه شده است.

بر اساس این گزارش، از روزهای ابتدایی سال نیز ۱۱ استان ایران تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی بوده‌اند و به هزار و ۴۸۰ نفر در این استان‌ها خدمات امدادی ارائه شده است.

این خبر در حالی مخابره می‌شود که طغیان آب دریا در کرانه‌های استان بوشهر نیز در روزهای پایانی سال گذشته دو کشته و چهار مفقود بر جا گذاشت و جست‌وجو برای یافتن اجساد قربانیان این حادثه همچنان ادامه دارد.

در همین حال سازمان هواشناسی ایران پیش‌بینی کرد که روز جمعه در استان‌های هرمزگان، فارس، بوشهر، جنوب و غرب کرمان و ایلام «توفان تندری» (بارش باران توام با رگبار و صاعقه، باد شدید و تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب در مسیل‌ها و رودخانه ها) رخ خواهد داد.

بارش برف و باران همچنین باعث شده که برخی از جاده های ایران ساعاتی بسته شوند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، جاده هراز در استان‌های تهران و مازندران به علت بارش برف شدید از ساعت هشت صبح جمعه بسته شده بود که ظهر جمعه باز شد، اما حرکت خودروها هم‌چنان به کندی انجام می‌شود.

رئیس مرکز اطلاعات پلیس راه نیز اعلام کرد که بارش برف در چند جاده از جمله جاده هراز، فیروزکوه و کندوان در مازندران، جاده های سنندج به همدان، جاده خلخال به اسالم و اردبیل به سرچم در استان اردبیل، و دامنه در استان اصفهان ادامه دارد.

نادر رحمانی، رئیس این مرکز، همچنین اعلام کرد که در تعدادی از جاده‌های استان‌های خراسان رضوی، اردبیل و ایلام مه‌گرفتگی باعث کاهش دید رانندگان شده است.

از روز شنبه دور اول تعطیلات نوروزی در ایران به پایان می‌رسد و امروز برخی از مسافران به شهرهای خود بازمی‌گردند.

XS
SM
MD
LG