لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۹

صحنه:‌ همه در انتظار نام رئیس تازه سازمان سینمایی


جواد شمقدری
جواد شمقدری
با اعلام نام علی جنتی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد در کابینه حسن روحانی، سینمای ایران که در هفته‌های گذشته به شدت درگیر ماجراهای خانه سینما بود، حالا متوجه انتخاب رئیس تازه سازمان سینمایی شده است.

تاکنون از افراد مختلف به عنوان نامزدهای محتمل این سمت نام برده شده است که در میان‌شان نام افرادی چون علیرضا رضاداد، محمدمهدی حیدریان و محمدعلی زم به چشم می‌خورد.

این افراد در شرایطی قرار است مسئولیت مدیریت سینمای ایران را برعهده بگیرند که این سینما با مشکلات زیادی، اکثرا باقی‌مانده از دولت قبلی دست به گریبان است. ضمن آن که منازعات و چند دستگی‌ها میان سینماگران ایرانی نیز به شدیدترین میزانش در کل تاریخ حیات این سینما رسیده است.

به این تریتب انتظارها از مدیر تازه بسیار زیاد است. مصطفی عزیزی از تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون ایران در گفت‌وگو با رادیوفردا از اقداماتی که انتظار می‌رود مدیریت تازه سینما انجام دهد، می‌گوید.

طرح نام مدیران تازه سینمای ایران در شرایطی انجام می‌شود که به گفته بسیاری از تحلیل‌گران سینمایی، عدم پذیرش جواد شمقدری مدیر فعلی سینمای کشور نزد سینماگران و همراهی نکردن با برنامه‌های او از مهم‌ترین دلایل شکل‌گیری مشکلات فعلی در سینمای ایران بوده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:09:46 0:00
لینک مستقیم
  • 16x9 Image

    بابک غفوری آذر

    بابک غفوری‌‌آذر تهیه‌کننده پادکست «صحنه» در رادیوفرداست و در این پادکست تحولات حوزه سینما و تئاتر  را دنبال می‌کند. او که از سال ۱۳۸۹ به رادیوفردا پیوست، گزارش‌های تحقیقی مختلفی را نیز درباره اتفاقات دهۀ اول استقرار حکومت جمهوری اسلامی منتشر کرده است. بابک غفوری آذر روزنامه‌نگاری را از سال ۱۳۸۰ در ایران آغاز کرده است.

XS
SM
MD
LG