لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۱

«مقابله با تخریب شخصیت‌ها در پیامک‌های تلفنی»


روزنامه‌های تهران امروز و بهار در شماره بیستم دی‌ماه گزارش‌هایی از «فعال‌سازی سهام عدالت» و «پرداخت بودجه بلاعوض به نزدیکان دولت» به عنوان اقداماتی با «اهداف انتخاباتی» منتشر کرده‌اند.

قریب به اتفاق روزنامه‌های ایران از جمله روزنامه جهان صنعت در شماره بیستم دی‌ماه ضمن انتشار «انتقاد آیت‌الله خامنه‌ای از به کار بردن واژه انتخابات آزاد» در تیترهای اصلی، از قول رهبر جمهوری اسلامی نوشته‌اند که «مگر انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟»

روزنامه همشهری اظهارات اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی درباره «برخورد با توطئه‌های خارجی و شیطنت‌های داخلی در انتخابات آینده ریاست جمهوری» را مورد توجه قرار داده و روزنامه جام جم نیز هشدار داده که «دشمن برای انتخابات سال ۹۲ ایران، برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای دارد».

روزنامه جهان صنعت خبر داده است که شورای عالی فضای مجازی «با تخریب شخصیت‌ها در پیامک‌های تلفنی» برخورد می‌کند.

روزنامه قانون از قول محمدحسن آصفری نماینده اراک نوشته است که بر اثر آلودگی ناشی از «وجود نیروگاه شازند ۳۰۰ نفر در استان مرکزی به بیماری سرطان گرفتار شده و در نوبت بیمارستان هستند».

روزنامه همشهری در «ضمیمه اقتصاد» خود گزارش‌هایی درباره نامتناسب بودن «افزایش نرخ تورم» و «تعیین دستمزد سالانه کارگران و کارمندان» با تیتر «لاک‌پشت حقوق، خرگوش تورم» منتشر کرده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:18 0:00
لینک مستقیم

نگرانی از تاکتیک‌های انتخاباتی دولت

روزنامه‌های تهران امروز و بهار در شماره بیستم دی‌ماه گزارش‌هایی درباره «فعال‌سازی سهام عدالت» و «پرداخت بودجه بلاعوض به نزدیکان دولت» به عنوان اقداماتی با «اهداف انتخاباتی» منتشر کرده‌اند.

روزنامه تهران امروز در گزارشی با تیتر «اهداف پنهان فعال‌سازی سهام عدالت» نوشته است که «برخی مقامات دولت اعلام کرده‌اند امکان خرید و فروش سهام عدالت تا پایان سال فراهم خواهد شد و دارندگان چنین سهامی در صورت تمایل اجازه فروش سهام خود را خواهند داشت»، اما «تعدادی از نمایندگان مجلس چنین اقدامی را یکی دیگر از برنامه‌های انتخاباتی دولت می‌دانند».

این روزنامه با اشاره به استفاده انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد در سال ۸۸ از سهام عدالت یادآوری کرده که «در ابتدای سال ۱۳۸۸ هم توزیع سود سهام عدالت با اعتراض تعدادی از نمایندگان مواجه شد» و «حتی کار به تحقیق و تفحص مجلس از سهام عدالت هم کشید».

روزنامه تهران امروز نوشته‌‌ است که همان «گزارش تحقیق و تفحص مجلس» درباره سهام عدالت، «حاکی از آن بود که دولت با اهداف انتخاباتی سود سهام عدالت را تنها یک‌ بار آن هم کمی قبل از انتخابات سال ۸۸ توزیع کرده» است، و «طی چهار سال گذشته دیگر از سهام عدالت خبری نبود و حال با نزدیک شدن به ایام انتخابات بار دیگر موتور سهام عدالت روشن شده است».

به نوشته این روزنامه، «دولت تمام این اتهامات را رد کرده و می‌گوید ارزش سهام عدالت از یک میلیون تومان به سه میلیون تومان افزایش پیدا کرده است».

روزنامه بهار نیز در تیتر یک شماره چهارشنبه خود «نگرانی شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کمک‌های انتخاباتی دولت» را مورد توجه قرار داده است.

به گزارش این روزنامه، «دیوان محاسبات، بازوی نظارتی مجلس» اعلام کرده که می‌خواهد نحوه مصرف «ردیف‌های مربوط به کمک‌های بلاعوض دولت به موسسات و سازمان‌های عام‌المنفعه» را «به صورت ویژه» حسابرسی کند».

ناصر موسوی ‌لارکانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم به روزنامه بهار گفته است که «دولت پرداخت‌هایی را به افراد یا موسساتی داشته که این‌ها تنها «یک نام» هستند و هیچ فعالیتی ندارند».

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره که «هدف دولت به‌کارگیری این کمک‌ها در انتخابات ریاست‌ جمهوری سال آینده» است، گفته است که «من تاکید می‌کنم که این کمک‌ها هدفمند است» و «پرداخت کمک‌های بلاعوض توسط دولت احمدی‌نژاد یک رویکرد غیرمتعارف پیدا کرده است».

فرمانده نیروی انتظامی: اجازه نمی‌دهیم به انتخابات آینده خدشه‌ای وارد کنند

قریب به اتفاق روزنامه‌های ایران از جمله روزنامه جهان صنعت در شماره بیستم دی‌ماه ضمن انتشار «انتقاد آیت‌الله خامنه‌ای از به کار بردن واژه انتخابات آزاد» در تیترهای اصلی، از قول رهبر جمهوری اسلامی نوشته‌اند که «مگر انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟» روزنامه رسالت از قول علی خامنه‌ای نوشته است که «القای آزاد نبودن انتخابات، کمک به دشمن است».

همزمان روزنامه همشهری اظهارات اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی درباره «برخورد با توطئه‌های خارجی و شیطنت‌های داخلی در انتخابات آینده ریاست جمهوری» را مورد توجه قرار داده و روزنامه جام جم نیز طی یادداشتی هشدار داده که «دشمن برای انتخابات سال ۹۲ ایران، برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای دارد».

یک روز پیش نیز روزنامه بهار گزارش داده بود که محمدعلی آسودی معاون فرهنگی و تبلیغاتی سپاه پاسداران در سخنانی در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله گفته است که «سپاه و بسیج و نیروهای مسلح» در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و به دستور علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی «کنترل فتنه و منحرفان» را آغاز کرده‌اند.

روزنامه همشهری گزارش داده است که اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی روز سه‌شنبه طی سخنانی در کرمان گفت که «تمامی حرکات دشمنان را تحت نظر داریم و اجازه نمی‌دهیم در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خدشه‌ای وارد کنند».

اسماعیل احمدی مقدم با اشاره به «فعالیت‌های نیروی انتظامی در زمینه توطئه‌های خارجی و شیطنت‌های داخلی در زمینه انتخابات آینده ریاست جمهوری» تاکید کرد که «از هم اکنون تهدیدات خارجی، زمینه‌های ناامنی در داخل کشور و زمینه‌هایی که بی‌توجهی به آنها موجب خسارت در دوران انتخابات باشد را رصد می‌کنیم».

به نوشته همشهری، فرمانده نیروی انتظامی همچنین گفت که «با آمادگی در دستگاه‌های اطلاعاتی-امنیتی و یگان‌های انتظامی، مشکلی در انتخابات آینده نداریم».

مهدی فضائلی طی یادداشتی در روزنامه جام جم با اشاره به «انشعاب در جناح حاکم بر ایران»، تضعیف متحدان جمهوری اسلامی و «شرایط پیچیده منطقه»، «همزمانی دو انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها»، نوشته است که «دشمن، آمریکا، اسرائیل و انگلیس با کمک متحدان‌شان برای انتخابات سال ۹۲ ایران، برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای دارد، برنامه‌ای که احتمالاً به انتخابات ختم نمی‌شود و پس از آن را نیز در اهداف خود مدنظر دارد».

روزنامه وابسته به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی «شعار انتخابات آزاد» را در کنار «آغاز تحریم‌های سنگین و تشدید آنها به نسبت نزدیک شدن به زمان انتخابات، راه ‌انداختن جریان مذاکره مستقیم همزمان با تشدید تحریم‌ها، بهره‌برداری از مذاکرات ۱+۵، خارج کردن مجاهدین خلق از فهرست گروه‌های تروریستی، سازمان‌دهی و انسجام بخشیدن به اپوزیسیون خارج از ایران»، به عنوان «بخشی از سناریوی پیچیده دشمن» برشمرده و نوشته است که «این سناریو همه تجربیات گذشته و به‌خصوص تجربه» اعتراضات سال ۸۸ را «پشتوانه خود قرار داده است».

سرمقاله‌نویس روزنامه جام جم انتخابات آینده را «پنج ضلعی» توصیف کرده و نوشته است که «در انتخابات پیچیده ۹۲» شاهد «آرایش سیاسی متفاوتی با انتخابات ریاست جمهوری دوره‌های قبل خواهیم بود» که در آن «اصولگرایان احتمالا با دو شاخه که شاخص آنها محمدرضا مهدوی کنی و محمدتقی مصباح‌ یزدی هستند به میدان خواهند آمد»، «آن بخش از جریان اصلاحات نیز که بتواند موضع خودش را نسبت به فتنه ۸۸ روشن کند، ضلع دیگر این انتخابات را تشکیل خواهد داد» و «خط سوم یا‌‌ همان جریان مورد حمایت محمود احمدی‌نژاد ضلع دیگر این انتخابات خواهد بود» و «ضلع دیگر را هم نامزدهای مستقل و منفرد به خود اختصاص خواهند داد».

در سرمقاله روزنامه جام جم تاکید شده که «خط سوم یا‌‌ همان جریان مورد حمایت محمود احمدی‌نژاد» به عنوان «جریانی که با ویژگی‌هایی متفاوت و احیاناً رفتارهای غیرمتداول پا به میدان رقابت خواهد گذاشت».

روزنامه آرمان در کنار سخنان انتخاباتی رهبر جمهوری اسلامی، نطق روز سه‌شنبه غلامعلی حداد عادل نماینده مجلس و پدر عروس علی خامنه‌ای در مجلس را مورد توجه قرار داده و از قول او نوشته است که «مخالفان اصولگرایی نباید کشور را در اختیار بگیرند».

ورود شورای عالی فضای مجازی «به مقابله با تخریب شخصیت‌ها در پیامک‌های تلفنی»

روزنامه جهان صنعت خبر داده که شورای عالی فضای مجازی «با تخریب شخصیت‌های مشهور در تلفن همراه» برخورد می‌کند.

این روزنامه از قول مهدی اخوان بهابادی دبیر شورای عالی فضای مجازی نوشته است که «نامه‌ای رسمی دریافت کرده‌ایم» که در آن «یکی از بخش‌ها درخواست کتبی برای رسیدگی به «تخریب شخصیت‌های مشهور در تلفن همراه» را داده» و اکنون «این نامه جزو دستور کارهای مرکز ملی و شورای ‌عالی فضای مجازی قرار گرفته است».

دبیر شورای عالی مجازی، شورایی که با حکم آیت‌الله خامنه‌ای تشکیل شده، در عین حال گفته است که «ما صفی طولانی از موضوعات را در دستور کار داریم، چرا که موضوعات متنوعی در حوزه فضای مجازی کشور وجود داشته و از سال ۱۳۷۰ که اینترنت وارد کشور شده حدود ۲۰ سال کار جمع شده در حوزه فضای مجازی داریم و لازم است کار‌ها به نوعی اولویت‌بندی شود».

روزنامه آرمان ضمن اشاره به «پیامک‌های زنجیره‌ای درباره شخصیت‌های مطرح کشور» نوشته است که «اوایل سال جاری محمد حسینی وزیر ارشاد اسلامی گفته بود «اگر برای انتشار پیامک‌های تخریبی علیه دکتر شریعتی گروه‌هایی سازمان‌دهی شده‌اند باید شناسایی و دستگیر شوند» اما «در این خصوص ممکن است بخشی از ماجرا به شوخ‌طبعی مردم برگردد، و گاهی به نظر می‌رسد این قضایا جهت‌دار شده‌اند».

به گزارش این روزنامه، «محمدعلی فرقانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» نیز برخورد با «پیامک‌های تلفنی» را «موضوعی محتوایی» توصیف کرده و گفته است که «به طور معمول در زمینه محتواهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «درباره محتواهای سیاسی و اجتماعی نهادهای امنیتی و سایر اجزا وارد عمل می‌شوند».

ﻗﺮﺑﺎﻧﻴﺎﻥ ﻧﻴﺮﻭﮔﺎﻩ: ۳۰۰ نفر به دلیل آلودگی ناشی از نیروگاه شازند مبتلا به سرطان شده‌اند

روزنامه قانون گزارش داده است که در جلسه سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، محمدحسن آصفری نماینده اراک طی تذکری درباره آسیب‌های ناشی از آلودگی زیست محیطی گفت که بر اثر آلودگی ناشی از «وجود نیروگاه شازند، ۳۰۰ نفر در استان مرکزی به بیماری سرطان گرفتار شده و در نوبت بیمارستان هستند».

نماینده اراک همچنین گفته است که «به دلیل وجود نیروگاه شازند، شهر اراک از ۳۶۵ روز سال ۲۵۰ روز را در آلودگی می‌گذراند و هیچ تعهدی هم برای رفع آلودگی در این شهر وجود ندارد»، در حالی که «اصل ۵۰ قانون اساسی اشاره به محیط زیست دارد، اما متاسفانه توجهی از سوی سازمان محیط زیست برای رفع آلودگی شکل نمی‌گیرد و هر زمان که تهران آلوده می‌شود، صداوسیما بیدار می‌شود».

روزنامه بهار نیز در شماره چهارشنبه گزارشی درباره «آلاینده‌های سرطان‌زای حاصل از بنزین‌های بی‌کیفیت» منتشر کرده و به نقل از «پزشکان متخصص» نوشته است که «مردم تهران در محاصره خطرناک‌ترین بیماری‌ها» قرار گرفته‌اند.

به نوشته این روزنامه، «جدا از ماندگاری آلودگی هوا در سطح شهر، پزشکان نسبت به تاثیر فزاینده آلاینده‌ها بر جسم و جان مردم به‌ویژه کودکان هشدار می‌دهند، به طوری که یرقان، ناباروری، سکته قلبی، آسم و آلرژی و بیماری‌های خطرناک دیگر حاصل استفاده از بنزین‌های بی‌کیفیت ساخت کشور است».

لاک‌پشت حقوق، خرگوش تورم

روزنامه همشهری در «ضمیمه اقتصاد» خود گزارش‌هایی درباره نامتناسب بودن «افزایش نرخ تورم» و «تعیین دستمزد سالانه کارگران» با تیتر «لاک‌پشت حقوق، خرگوش تورم» منتشر کرده است.

این روزنامه نوشته است که «مشکلات تعیین دستمزد و نارضایتی کارگران به ویژه در سال‌های اخیر تشدید شده است» و بدون تردید بی‌ثباتی شرایط اقتصادی و روند رو به رشد آهنگ تورم که منجر به کاهش قابل توجه قدرت خرید کارگران شده در بروز این مشکلات و نارضایتی‌ها موثر بوده است».

روزنامه همشهری به درخواست‌های مکرر تشکل‌های کارگری برای افزایش حقوق‌ها اشاره کرده و نوشته است که دولت و تشکل‌های کارفرمایی با توجه به رکود اقتصادی حاکم بر بخش تولیدی با این درخواست‌ها مخالفت می‌کنند.

این روزنامه همچنین گزارش داده است که «مهلت پنج‌ ساله اجرای این قانون مدیریت خدمات کشوری رو به پایان است، و کارمندان دولتی مانده‌اند که چرا وعده‌ها روی کاغذ ماند و چه اتفاقی رخ داد که نفتی‌ترین دولت تاریخ ایران نتوانست حقوق کارمندانش را به اندازه تورم رسمی افزایش دهد» و از قول کارمندان نوشته است که «وعده دادند تا خوشحال شویم؛ عمل نکردند تا افسوس بخوریم».

به نوشته روزنامه همشهری، «بعید نیست با روند شتابنده تورم، نرخ تورم در پایان سال‌ جاری به ۳۰ درصد هم نزدیک شود»، چرا که «همچنان حجم نقدینگی سرگردان، بالا گزارش می‌شود و نوسان نرخ ارز معیشت کارمندان و البته کارگران را در معرض تهدید جدی قرار داده است».

این روزنامه نوشته است که این «تهدیدی» است که «در یک کلام تمام شهروندان ایران را گرفتار ساخته است» و درهمین شرایط، از مجلس خبر می‌رسد که «نمایندگان دولت در امور بودجه‌ای» پیشنهاد کرده‌اند که «حداکثر افزایش حقوق کارمندان در سال آینده ۱۰ درصد بیشتر افزایش نیابد تا دولت بتواند از پس هزینه‌ها برآید».
XS
SM
MD
LG