لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۳

در آخرین روز ثبت نام انتخابات، «انتظار» هاشمی رفسنجانی ادامه دارد


علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی ایران، روز شنبه، ۲۱ اردیبهشت، پس از دیدار با اکبر هاشمی رفسنجانی اعلام کرد که آقای رفسنجانی هنوز «مطمئن» نشده است که آیت‌الله خامنه‌ای با نامزدی او مخالفتی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر در آخرین روز از ثبت نام متقاضیان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲، علی مطهری روز شنبه در راس گروهی با اکبر هاشمی رفسنجانی دیدار داشته تا بار دیگر از او بخواهد در انتخابات نامزد شود.

به گفته آقای مطهری، اکبر هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این گروه تاکید کرده است که «اگر مطمئن شوم که مقام رهبری با کاندیداتوری بنده مخالفتی ندارند، حتما ثبت نام می‌کنم».

اکبر هاشمی رفسنجانی هفته گذشته در واکنش به درخواست گروهی بزرگ برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری چنین اظهار نظر کرد که حضورش در انتخابات بدون موافقت آيت‌الله علی خامنه‌ای «نتيجه معکوس» در پی خواهد داشت.

در همین حال روز شنبه دو خبرگزاری مهر و ایسنا خبر داده‌اند که دفتر آیت‌الله وحید خراسانی درخواست او از اکبر هاشمی رفسنجانی برای شرکت در انتخابات به عنوان نامزد را «تکذیب» کرده است.

پیشتر رسانه‌های نزديک به اصلاح‌طلبان گزارش داده بودند که آيت‌الله علی سيستانی و آيت‌الله حسین وحيد خراسانی، دو تن از مراجع شيعه در قم و نجف، در پيام‌های جداگانه‌ای از اکبر هاشمی رفسنجانی، ‌رئيس مجمع تشخيص مصلحت، خواسته‌اند تا در انتخابات رياست جمهوری ايران شرکت کند.

خبر مربوط به درخواست آیت‌الله سیستانی از هاشمی رفسنجانی نیز روز شنبه تکذیب شد.

از سوی دیگر خبرگزاری ایسنا به نقل از رئیس ستاد انتخابات کشور در وزارت کشور خبر داده است که برای حضور آقای هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی، نزدیک‌ترین یار محمود احمدی‌نژاد، در این وزارتخانه به قصد ثبت نام «هماهنگی صورت نگرفته است».

رئیس ستاد انتخابات کشور با این حال افزوده است که در این وزارتخانه برای ثبت نام به روی همه باز است.

این مقام وزارت کشور در دولت آقای احمدی‌نژاد همچنین اعلام کرده است که به‌رغم اخبار گذشته امکان تمدید زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات هست، اما هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.
XS
SM
MD
LG