لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۷

دیدار با روحانی، در برنامه رئیس فیفا پس از ورود به تهران


سپ بلاتر (راست)، رئیس فیفا، با علی دایی (چپ)
سپ بلاتر (راست)، رئیس فیفا، با علی دایی (چپ)
سپ بلاتر، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، صبح چهارشنبه، ۱۵ آبان‌ماه، با هواپیمای اختصاصی وارد تهران شد. از سپ بلاتر در پاویون دولت فرودگاه مهرآباد، علی کفاشیان، علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و جواد نکونام استقبال کردند.

او با ابراز خوشحالی از حضور خود در تهران گفت خوشحالم که بعد از دو سال توانستم به قولم عمل کنم و به ایران سفر کنم. می‌دانم ایران مردمی فوتبال‌دوست دارد. صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۴ را تبریک می‌گویم. تیم ملی نوجوانان ایران هم در جام جهانی بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشت و باید بابت این امر هم به فوتبال ایران تبریک بگویم. دلیل صعود نکردن ایران به مرحله یک چهارم نهایی جام‌ جهانی نوجوانان را هم فقط انسجام زیاد تیم نیجریه می‌دانم.

رئیس فیفا درباره برنامه‌های سفرش در تهران گفت: قرار است ملاقاتی با رئیس جمهور ایران داشته باشم و از این مسئله خوشحالم. همچنین بازدیدی هم از آکادمی تیم‌های ملی خواهم داشت. ضمناً قرار است در همایش خوبی که در تهران برگزار می‌شود شرکت کنم.

آقای بلاتر با اشاره به تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: ایران از تیم‌های خوب آسیاست و این مسئله را با صعود مستقیم به جام جهانی ثابت کرد. از این که در ساعات اولیه بامداد به استقبالم آمدید تشکر می‌کنم و بقیه صحبت‌هایم را در نشست خبری بیان خواهم کرد.

شیخ سلمان، رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا، هم ظهر چهارشنبه وارد تهران خواهد شد.

سپ بلاتر از علی دایی درباره وضعیت تیم ملی ایران و روند آماده‌سازی‌اش برای جام ‌جهانی سوال کرد که سرمربی پرسپولیس پاسخ داد که شرایط این تیم بد نیست، اما «برای حضور قدرتمند» نیاز به کار بیشتری دارد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، مهدی مهدوی‌کیا هم درباره حضورش در آلمان و همچنین بکن‌بائر صحبت‌هایی را با بلاتر مطرح کرد. بلاتر همچنین گپی با جواد نکونام زد و در مورد تیم ملی هم صحبت‌هایی با کاپیتان تیم ملی مطرح کرد.

رئیس سوئیسی فیفا روز پنج‌شنبه بعدازظهر ایران را به مقصد امارات ترک می‌کند تا نظاره‌گر مرحله نهایی جام جهانی فوتبال نوجوانان باشد.

آقای بلاتر پیش از ترک تهران، در محل وزارت ورزش و جوانان، دیداری هم با نصرالله سجادی سرپرست این وزارتخانه خواهد داشت. این ملاقات صبح پنج‌شنبه انجام خواهد شد.

بلاتر در حالی با سومین گزینه روحانی برای وزارت ورزش دیدار خواهد کرد که او روز یک‌شنبه، ۱۹ آبان‌ماه، باید رای اعتماد مجلس برای نشستن روی کرسی وزارت را بگیرد.

سپ بلاتر پیش از حضور در ایران در گفت‌وگو با وب‌سایت فدراسیون جهانی فوتبال ضمن شرح برنامه سفرش به تهران و ابراز علاقه‌مندی به ملاقات با رئیس جمهور ایران گفت: «شگفتی‌های زیادی در انتخابی جام‌ جهانی رخ داده و در رقابت‌های باقی‌مانده انتخابی جام‌ جهانی نیز باید منتظر شادی‌ها و غم‌ها برای کشورهای مختلف باشیم. باید در پی راهی باشیم که بدون نیاز به بازی‌های حذفی بتوانیم تیم‌های صعود کرده به رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی را در همان مرحله گروهی مشخص کنیم.»

رئیس فیفا در بخشی از متن پیام خود به همایش علم و فوتبال همچنین آورده است: «به فدراسیون فوتبال ایران و کنفدراسیون آسیا به خاطر برگزاری این همایش تبریک می‌گویم. یکی از اهداف اصلی فیفا برای توسعه فوتبال و حمایت از بازیکنان با پژوهش در جلوگیری از آسیب‌دیدگی‌هاست. این پژوهش‌ها باعث سلامتی عمومی بازیکنان فوتبال در جهان خواهد شد. از برگزار کنندگان همایش به خاطر حمایت از ارتقای علم تشکر می‌کنم. این کار به عنوان فعالیت ویژه فدراسیون فوتبال ایران و کنفدراسیون‌ آسیا تلقی می‌شود که می‌تواند من را به عنوان رئیس فیفا از بهبود آینده فوتبال مطمئن کند.»

در آغاز همایش علم و فوتبال، بورا میلیوتینویچ که با پنج تیم مکزیک، کستاریکا، آمریکا، نیجریه و چین در جام جهانی حاضر بوده به سخنرانی پرداخت. این مربی صربستانی که غیر از پنج کشور یاد شده، سابقه سرمربی‌گری در تیم‌های ملی هندوراس، جامائیکا و عراق را هم دارد، خطاب به حاضرین در همایش گفت: اکنون از حضور در ایران خوشحال هستم و تاریخچه شما را می‌دانم. کارلوس کی‌روش و سیموئز در تاریخ فوتبال ایران صفحه جدیدی نوشتند، باید هرچه کی‌روش نیاز دارد در اختیار او قرار دهیم تا بتوانند فوتبال ایران را موفق‌ کنند و شما خوشحال شوید.

بیژن ذوالفقارنسب از او پرسید آیا می‌تواند تجاربش از حضور در تیم‌های ملی مختلف در جام جهانی را بیان کند؟ میلوتینوویچ هم با بیان خاطراتی از حضور در کشورهای مختلف گفت: آسیایی‌ها احساساتی هستند. طوری فوتبال را نگاه می‌کنند که انگار خودشان مربی هستند. اگر پیروز شویم خوشحال می‌شوند اما اگر ببازیم، همگی مربی شده و به نقد و تحلیل می‌پردازند. اما به طور مثال در بریتانیا همه حامی مربی هستند و برای لذت از فوتبال و موفقیت تیم مورد علاقه‌شان هرکاری می‌کنند.
XS
SM
MD
LG