لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۰

پرسپولیس با گل به فجر سپاسی ۲۰ امتیازی شد


در نخستین بازی از هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس در حضور ۲۰ هزار تماشاگر با گل دیرهنگام مهدی سیدصالحی از سد تیم انتهای جدولی فجرسپاسی شیراز گذشت.

پرسپولیس با این پیروزی ۲۰ امتیازی شد و با یک بازی بیشتر به رده دوم جدول صعود کرد. صدر جدول همچنان در اختیار فولاد خوزستان است. سپاهان و نفت تهران هم با ۱۸ امتیاز و یک بازی کمتر در تعقیب شاگردان علی دایی هستند.

قبل از آغاز مسابقه هواداران پرسپولیس با انتقاد از قضاوت محسن قهرمانی در بازی جنجالی تیم‌شان مقابل سپاهان که به شکست این تیم انجامید، شعارهایی علیه این داور سر دادند. قهرمانی به خاطر اتهام دریافت رشوه تا اطلاع بعدی محروم است، اما هنوز حکم قطعی درباره‌اش صادر نشده و فدراسیون فوتبال اعلام کرده است که پس از بررسی مدارک، تصمیم‌گیری خواهد کرد.

در بازی پرسپولیس و فجر، مهرزاد معدنچی بازیکن سابق قرمزها دو بار با شوت‌های از راه دور در موقعیت گلزنی قرار گرفت. در طرف مقابل هم غلامرضا رضایی موقعیت تک به تک را به بدن صالح خلیل آزاد سنگربان جوان فجر کوبید.

روی گل پرسپولیس، پیام صادقیان نقش کلیدی داشت. او توپ را از مقابل قوس محوطه جریمه خودی دریافت کرد و تا پشت محوطه جریمه حریف، صاحب توپ بود. او پس از طی این مسافت، توپ را به سیدصالحی سپرد تا پرسپولیس در دقیقه ۸۱ از کابوس تساوی خانگی رها شود.

صادقیان در دومین تقابل فصل با یاوری، باز هم خوش درخشید. این بازیکن جوان و خوش‌تکنیک در دوران حضور در ذوب آهن، اختلافاتی با یاوری داشت که باعث شد در بازی پرسپولیس با مس، اظهاراتی علیه سرمربی ۷۴ ساله مس مطرح کند.

در بازی با فجر، در ترکیب پرسپولیس نیلسون، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، علیرضا نورمحمدی (حمیدرضا علی عسگر)، امید عالیشاه، حسین ماهینی، محمد نوری (رضا حقیقی)، مهرداد کفشگری، پیام صادقیان، محمدرضا خلعتبری (غلامرضا رضایی) و مهدی سیدصالحی بازگی کردند.

محمودی یاوری پس از شکست تیمش در نشست خبری گفت: بازیکنان جوانی داریم و خوشحالم به خود باوری رسیده‌اند. ما به خودمان باختیم و دو جوان اشتباه کردند.

یاوری که این فصل را با مس کرمان آغاز کردند و حالا روی نیمکت فجر می‌نشیند، درباره شعار هواداران پرسپولیس گفت: تماشاگران باید تخلیه شوند، اما من «محمود ضد فوتبال» نیستم. ما کی ضد فوتبال بازی کردیم؟

علی دایی هم گفت: فجرسپاسی با جان و دل دفاع می‌کرد و لایه‌های دفاعی زیادی داشت که این کار ما را سخت می‌کرد. در هر دو نیمه از حریف سرتر بودیم و در پایان نیز نتیجه عادلانه‌ای رقم خورد.

او با اشاره به این که حریفان پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تدافعی بازی می‌کنند، گفت: «مقابل تیمی که دفاعی بازی می‌کند باید همه روش‌ها را امتحان کرد، مثل سانتر از جناحین و شوت. در آخر هم خلاقیت صادقیان به ما کمک کرد که به گل رسیدیم.»

در ادامه بازی‌های این هفته، ملوان در انزلی می‌تواند با متوقف کردن مهمان خود فولاد خوزستان، معادلات صدر جدول را دستخوش تغییر کند. ذوب آهن و سپاهان هم شهرآورد اصفهان را برگزار خواهند کرد. تراکتورسازی در دیداری که ممکن است سرنوشت مجید جلالی را تغییر دهد، میزبان نفت تهران است. تیم پیروز در این بازی در کورس قهرمانی نیم فصل، شرایط مطلوبی خواهد یافت.

تیم استقلال به خاطر در پیش بودن بازی برگشت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا مقابل اف سی سئول، این هفته به میدان نخواهد رفت و دیدار این تیم مقابل سایپا، مانند بازی هفته قبل با مس کرمان به تعویق افتاده.

در جدول گلزنان رضا عنایتی ۳۶ ساله با شش گل زده صدرنشین است. لوسیانو پریرا از فولاد، رضا نوروزی از نفت و محمد غلامی از سپاهان با پنج گل در تعقیب او هستند.
XS
SM
MD
LG