لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۲

هشدار دايی و رويانيان در مورد احتمال تبرئه محسن قهرمانی


محسن قهرمانی
محسن قهرمانی
پس از تعليق محسن قهرمانی و اعلام آمادگی ستاد مبارزه با تخلفات حرفه‌ای در فدراسيون فوتبال ايران برای ريشه‌کن کردن فساد، حالا برخی مسئولين اين فدراسيون، خبر از احتمال تبرئه محسن قهرمانی می‌دهند.
حالا محمد رويانيان می‌گويد لباس پليسی خود را خواهد پوشيد و دست به کاری خواهد زد که در تاريخ فوتبال ايران به يادگار بماند. علی دايی نيز تاکيد کرده رشوه دهنده و رشوه گيرنده مشخص هستند اما اراده‌ای برای مبارزه با فساد وجود ندارد.
سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس در واکنش به اين مصاحبه‌ها گفته: «حرف‌هايی که می‌زنند من را متاسف کرده. متاسفانه از روزی که محسن قهرمانی گفت اگر او را محکوم کنند خيلی از افراد در فدراسيون فوتبال هم بايد بروند، ما می‌بينيم که آقايان صحبت‌های تازه‌ای مطرح می‌کنند.»
محمدهادی آيت‌اللهی نايب رييس فدراسيون فوتبال، مسعود عنايت رييس سابق کميته داوران و فريدون اصفهانيان رييس کنونی اين کميته از جمله افرادی هستند که خبر از تبرئه محسن قهرمانی و بازگشت احتمالی او به عرصه داوری داده‌اند. قهرمانی هم گفته است به زودی در يک نشست خبری، صحبت‌های خود را مطرح خواهد کرد.
دايی در حاشيه تمرين پرسپوليس به خبرنگاران گفت: «دو هفته قبل از بازی با سپاهان، قهرمانی تماس گرفته و امتياز تيم فوتسال پرسپوليس در مشهد را خواست که قبول نکردم. درباره شماره حساب، عليپور به راحتی می‌تواند بفهمد واريز کننده و گيرنده چه کسی بوده. سه بار به حساب قهرمانی پول واريز شده. صحبت‌هايم واقعيت داشت و پايش می‌ايستم. آقايان می‌گويند چيزی نديديم. مگر قرار بوده شما تشخيص بدهيد؟ متاسفم که برخی مسئولان دارند پرونده را به حاشيه می‌برند. هر کسی هم حرف بزند سريعاً او را محروم می‌کنند. آيا علی دايی و درودگر و همه دروغ می‌گويند؟»
محمد رويانيان مديرعامل پرسپوليس نيز گفته است اتفاقات اخير، او را وادار کرده لباس پليسی خودش را دوباره بپوشد و به عنوان يک کارآگاه خصوصی، شبهه‌هايی که بقيه ايجاد کرده‌اند را برطرف کند.
مديرعامل پرسپوليس درباره مصاحبه‌های مبتنی بر رفع اتهام از محسن قهرمانی داور بازی جنجالی پرسپوليس و سپاهان در ليگ برتر گفت: «برای سران اين فوتبال متأسفم که هر روز در اين باره مصاحبه می‌کنند و از قانون‌شکن حمايت می‌کنند. قانون فيفا می‌گويد هرچه را می‌بينيد اطلاع دهيد و ما هم اين کار را انجام داديم. همه مدارک هم موجود است که تخلف شده‌. حالا برخی‌ می‌خواهند اين موضوع را بپوشانند.»
رويانيان درباره اظهارات آيت‌اللهی مبنی بر اينکه در نيم ‌فصل دوم ليگ برتر، احتمالاً به قهرمانی قضاوت خواهد داد و مدرک قابل اثباتی بر ضد او وجود ندارد، گفت: «آيت‌اللهی چشم بصيرت ندارد، در غير اين صورت همه چيز را می‌ديد. مگر ايشان مشکلات تخلف در انتخابات هيات فوتبال شيراز را که فردوسی‌پور تمام آن را در برنامه ۹۰ به تصوير کشيد، ديد تا اين را ببيند؟ مطمئن باشيد اگر آن را می‌ديد، اين تخلفات را هم می‌ديد!»
رويانيان همچنين با يادآوری مصاحبه محسن قهرمانی در روزهای نخست پس از تعليق گفت: «آن جمله تهديدآميز قهرمانی که گفته بود اگر محکوم شوم خيلی‌ها را در فدراسيون با خودم می‌برم تاثير زيادی روی آقايان گذاشته. مسلماً پای خيلی از آنها گير است. اما ما تا پايان کار می‌ايستيم و اين پرونده‌ را رها نمی‌کنيم. شخصاً به هيچ‌وجه عقب نشينی نمی‌کنم. اگر قهرمانی برگردد دست به کاری می‌زنم که در تاريخ فوتبال ايران به يادگار بماند!»
در اين بين، بخش فارسی سايت گل خبر از حکم محروميت شش ماهه علی دايی می‌دهد. همان خبری که محمد مايلی‌کهن نيز در مصاحبه با برنامه ۹۰ گفت روی ميز کار مهدی محمدنبی دبير فدراسيون فوتبال قرار دارد اما هنوز به رسانه‌ها ابلاغ نشده است.

اين حکم از ۲۸ مهرماه صادر شده اما دو دستگی ديدگاه‌ها بين سران فدراسيون در قبال ماجرای پرونده فساد، باعث شد تا ماجرا به حال خود رها شود. نيم فصل اول ليگ برتر نيز به پايان رسيده و افکار عمومی همچنان در انتظار واکنش قاطع فدراسيون در خصوص پرونده فساد است.
بايد ديد اراده و ديدگاه محمود گودرزی وزير جديد ورزش در قبال موضوع فساد اداری و فساد مالی در فضای فوتبال ايران چيست و او به عنوان يک متخصص ورزش، چه طرحی برای مقابله با ماجراهای اخير در فوتبال ايران خواهد داشت.
XS
SM
MD
LG