لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۹

صدرنشینی استقلال در لیگ بر‌تر فوتبال ایران


در اولین دیدار از هفته چهاردهم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، استقلال در ورزشگاه آزادی مقابل گهر دورود به برتری رسید و برای نخستین بار در فصل جاری به صدر جدول صعود کرد. گهر زاگرس نیز در رده آخر جدول قرار گرفت.

گهر میزبان این بازی بود، اما با توجه به عدم تایید ورزشگاه‌های استان لرستان از سوی فدراسیون فوتبال، بازی این تیم در تهران و خانه تیم مه‌مان به انجام رسید!

روز سه‌شنبه دو بازی دیگر برگزار خواهد شد. نفت تهران میزبان سپاهان اصفهان است و تراکتورسازی تبریز برای پس گرفتن صدر جدول، پذیرای داماش گیلان خواهد بود.

در بازی استقلال تهران با گهر زاگرس دورود که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی هم از نزدیک تماشا می‌کرد، حضور تماشاگران چنان کم‌تعداد بود که حنیف عمران‌زاده در پایان مسابقه به خبرنگاران گفت:: «متاسفانه هواداران به استادیوم نمی‌آیند. امروز می‌توانستیم هواداران را با دست بشماریم! هواداران اگر قهرمانی می‌خواهند باید به استادیوم بیایند و تیم را حمایت کنند.»

در این دیدار امیر قلعه‌نویی به دلیل جراحی پا، با عصا روی نیمکت تیمش حضور داشت و گاهی به‌‌ همان طریق لب خط هم حاضر شده و به شاگردانش نکاتی را گوشزد می‌کرد. در طرف مقابل محمد مایلی‌کهن و نادر فریادشیران که به تازگی هدایت تیم گهر را پذیرفته‌اند به دلیل عدم صدور کارت، روی نیمکت این تیم ننشستند اما بعد از پایان مسابقه به رختکن گهر رفتند.

در این بازی آرش برهانی در دقیقه ۱۷ و جی‌لوید ساموئل در دقیقه ۲۰ برای استقلال گلزنی کردند. جالب آنکه این دو بازیکن در بازی هفته گذشته با نفت تهران هم برای استقلال گلزنی کرده بودند.

از اتفاقات مهم این بازی مصدومیت حنیف عمران‌زاده مدافع استقلال در دومین دقیقه بود که جای خود را به میثم حسینی داد. عمران زده برای زدن ضربه سر به هوا پریده بود اما هنگام فرود، کمرش مصدوم شد.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، خسرو حیدری، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده (دقیقه ۲ میثم حسینی)، پژمان منتظری، علی حمودی، جواد نکونام، میثم بائو (دقیقه ۸۶ امین منوچهری)، جی‌لوید ساموئل، سیاوش اکبرپور و آرش برهانی به میدان رفتند.

اظهارات مایلی کهن و نکونام

محمد مایلی‌ کهن که از روی سکو‌ها بازی را تماشا می‌کرد، پس از شکست تیمش در جمع خبرنگاران گفت: «خوب بازی نکردیم و حرفی برای گفتن ندارم. استقلال تیم قابل احترامی است اما اگر کمی بهتر بودیم می‌توانستیم استقلال را اذیت کنیم. شرمنده هواداران عزیز لرستانی شدیم که راه زیادی آمده بودند و دست خالی برگشتند.»

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره این‌که ریسک کرده و سرمربی تیمی در انتهای جدول شده است، گفت: من برای این تماشاگران جان می‌دهم. گهر با کمبودهایی مواجه است و به دلیل مشکلاتی که داشته خوب بسته نشد. نمی‌توان گناه را به گردن کسی انداخت. با همه وجود کار می‌کنیم و چیزی کم نمی‌گذاریم.

مایلی کهن ادامه داد: «من مثل برخی آقایان نیستم که اول بگویم تیم پتانسیل بالایی دارد و بعد از عقد قرارداد بگویم پتانسیل لازم را نداشت! من از اول می‌گویم کار سخت است.»

جواد نکونام کاپیتان استقلال هم در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: بازی را خیلی خوب شروع کردیم و توانستیم به ۲ گل برسیم. موقعیت‌های دیگری هم برای زدن گل‌های بیشتر داشتیم. آن‌ها نتوانستند روی دروازه‌مان خطری ایجاد کنند. هدفمان کسب ۳ امتیاز بود که به آن دست یافتیم و با گذشت زمان در هفته‌های بعدی شرایطمان بهتر می‌شود.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران درباره حضور امیر قلعه‌نویی با عصا کنار خط گفت: این موضوع به دلیل تعصب زیادی است که قلعه‌نویی به استقلال دارد. او کاری که می‌خواهد را انجام دهد سعی می‌‌کند به نحو احسن باشد. به همین خاطر با توجه به شرایط حساس استقلال تصمیم گرفت خودش کنار خط حضور پیدا کند.
XS
SM
MD
LG