لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۲

فوتبال ایران باز هم مقابل کره جنوبی پیروز شد


عکس از بازی ذوب‌آهن اصفهان با فولاد کره جنوبی در سال ۲۰۱۰
عکس از بازی ذوب‌آهن اصفهان با فولاد کره جنوبی در سال ۲۰۱۰
تیم ملی زیر ۲۲ سال فوتبال ایران در دیداری دوستانه مقابل کره جنوبی با نتیجه ۳-۲ به پیروزی رسید. این بازی در ورزشگاه المپیک جزیره کیش برگزار شد. هر دو تیم مهیای حضور در اولین دوره رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۲ سال آسیا به میزبانی عمان می‌شوند.

ایران در گروهی دشوار باید با ژاپن، استرالیا و کویت رویارو شود. کره جنوبی نیز با عمان میزبان مسابقات، اردن و میانمار هم‌گروه است.

در این مسابقات که از بیست و دوم دی آغاز می‌شود، ۱۶ تیم حضور خواهند داشت. فعلاً برای شکل گرفتن ترکیب نهایی ایران، اختلاف نظری جدی بین باشگاه‌ها با فدراسیون وجود دارد. باشگاه‌ها معتقدند حضور بازیکنان‌شان در این مسابقات، باعث خواهد شد در لیگ برتر آسیب ببینند.

شاگردان علیرضا منصوریان در بازی با کره جنوبی شروع قدرتمندی را به نمایش گذاشتند و تا دقیقه دهم مسابقه با دو گل پیش افتادند. یعقوب کریمی و پیام صادقیان زنندگان دو گل ایران بودند. کره جنوبی هم در دقیقه ۱۲ یکی از گل‌های خورده را توسط لی جونگ هو جبران کرد. در نیمه دوم که بازی بیشتر در میانه میدان دنبال می‌شد، کره جنوبی توانست گل دوم را باز هم توسط لی جونگ هو به ثمر برساند و بازی به تساوی کشیده شود.

در ادامه، بازیکنان ایران حملات متعددی را روی دروازه حریف تدارک دیدند و چند موقعیت گل را از دست دادند. تا اینکه در دقیقه ۹۰ با حرکت تکنیکی کاوه رضایی گل سوم هم به ثمر رسید. به این ترتیب بعد از دو بار برتری بزرگسالان ایران در دو بازی رفت و برگشت مقابل کره جنوبی، امیدهای ایران هم از سد این تیم گذشتند.

ایران با ترکیب علیرضا بیرانوند، محمدرضا خانزاده، محمد امین حاج محمدی، وحید اسماعیل بیگی، شهریار شیروند (۷۷- فردین عابدینی)، مرتضی پور علی گنجی، شهاب کرمی، یعقوب کریمی (۴۹- کاوه رضایی)، میلاد غریبی (۹۲- پیمان میری)، محسن مسلمان و پیام صادقیان به میدان رفت. بازیکنانی که برخی سابقه حضور در تیم ملی بزرگسالان را هم دارند و تقریباً همگی نیز مهره کلیدی تیم‌های خود در لیگ برتر هستند.

در حالی که بازیکنان دو تیم ۴۰ دقیقه قبل از زمان آغاز بازی به زمین آمدند تا بدن‌های خود را گرم کنند، برق استادیوم قطع شد و بازیکنان مجبور شدند به رختکن بروند. این وضعیت، دقایقی متمادی ادامه داشت و حتی برخی خبرگزاری‌ها از احتمال لغو بازی خبر دادند. رییس هیات فوتبال جزیره کیش هم به فارس نیوز گفت نمی‌داند دلیل قطع برق چیست.

علیرضا منصوریان در پایان بازی درباره احتمال لغو دیدار دوم تیم ملی زیر ۲۲ سال ایران و کره جنوبی که قرار است سیزدهم دی و همزمان با دیدارهای لیگ برتر برگزار شود، گفت: خودمان هم در این مورد چیزی نمی‌دانیم، قرار است بازیکنان به تمرینات تیم‌های خود بازگردند تا در دیدارهای هفته بیست و یکم لیگ برتر حاضر شوند. همچنین به ما اعلام شده ۴۸ ساعت در کیش بمانیم تا فدراسیون تصمیم‌گیری کند.

منصوریان درباره برتری تیمش گفت: تک‌ستاره‌ها می‌توانند نتیجه را تغییر دهند. کاوه رضایی توانست با یک حرکت انفرادی، تیم حریف را به هم بزند و ما برنده شویم. حالا می‌فهمم باشگاه‌ها چرا اصرار دارند بازیکنانشان بازگردند. ما به خط آتش پیام صادقیان، کاوه رضایی، محسن مسلمان و یعقوب کریمی امیدوار بودیم و معلوم شد بازیکن تاثیرگذاری در تیم امید حضور دارند.

سرمربی تیم زیر ۲۲ سال ایران در ادامه با تمجید از باشگاه‌ها برای همکاری با تیم ملی گفت: علی دایی که تیمش در صدر است راضی شد صادقیان و مسلمان را در اختیار ما بگذارد. سعید آذری مدیرعامل ذوب آهن هم که تیمش در انتهای جدول حضور دارد، قبول کرد دو بازیکن تیمش را به ما بدهد.

سرمربی تیم زیر ۲۲ سال درباره اینکه آیا این تمام توان فوتبال ایران در رده سنی امید بود، گفت: امید عالیشاه از پرسپولیس مصدوم است. علیرضا جهانبخش را هم داریم که کنار ما نیست. همچنین اکبر ایمانی و مرتضی تبریزی را به اجبار خط زدیم، زیرا نمی‌خواستیم سهمیه ذوب آهن چهار بازیکن باشد.

لیوانگ جونگ سرمربی کره جنوبی هم در کنفرانس مطبوعاتی گفت: بازی خیلی خوبی بود، نتیجه برای ما مهم نیست. سفرمان طولانی بود و اختلاف ساعت با کره جنوبی کمی مشکل‌ساز شد. هدف نهایی ما موفقت در عمان و مسابقات قهرمانی آسیاست.

او درباره شکست تیمش گفت: ایران بازی خوبی به نمایش گذاشت ما هم خوب بودیم، هنوز از لحاظ تاکتیکی به شرایط خوبی نرسیده‌ایم. در تیم ایران عملکرد تمام بازیکنان لذت‌بخش بود و نمی‌توانم از فرد خاصی نام ببرم. ضمناً کیش از همه لحاظ امکانات خوبی دارد و از این مسئله راضی هستم.
XS
SM
MD
LG