لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۱

چند وب‌سایت وابسته به وزارت خارجه ایران «هک شد»


خبرگزاری تسنیم روز پنج‌شنبه، ۱۳ خردادماه، خبر داد که چند وب‌سایت رسمی متعلق به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی و وب‌سایت چند سفارتخانه ایران از جمله در آرژانتین هک شده است.

این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران مسئولیت هک شدن این وب‌سایت‌ها را بر دوش «هکرهای استخدامی سعودی‌ها» دانسته است.

آن طور که در گزارش این خبرگزاری آمده است، وب‌سایت سفارتخانه‌های ایران در اوکراین، روسیه، قرقیزستان و آرژانتین به دست این هکرها از دسترس خارج شده است.

در حال حاضر جستجوی این وب‌سایت‌ها در موتور جستجوگر گوگل بی‌نتیجه مانده و به وب‌سایت رسمی وزارت خارجه ایران ختم می‌شود.

در گزارش خبرگزاری تسنیم آمده است: «در اقدام هکرهای استخدامی سعودی تعدادی صفحه اینترنتی متعلق به سفارتخانه‌های کشورمان و وزارت امور خارجه هک شده و تصویری از پادشاهان سعودی روی آنها قرار داده شده است».

تصویری که به گفته خبرگزاری تسنیم هکرها بر صفحات هک‌شده منتشر کرده‌اند
تصویری که به گفته خبرگزاری تسنیم هکرها بر صفحات هک‌شده منتشر کرده‌اند

در ادامه این گزارش آمده است که گروه هکرهای مسئول این اقدام «دولتی نبوده، اما دولت سعودی آنها را استخدام کرده» است.

هنوز هیچ گروهی رسما مسئولیت هک وب‌سایت‌های وزارت خارجه ایران را بر عهده نگرفته است.

حمله سایبری به وب‌سایت‌های رسمی وزارت خارجه یک هفته پس از آن رخ می‌دهد که وب‌سایت مرکز آمار ایران نیز هدف حمله هکرها قرار گرفته و ساعاتی از دسترس خارج شد.

وب‌سایت مرکز آمار ایران شامگاه چهارم خردادماه از دسترس خارج شد و کاربران برای مدتی نتوانستند به هیچ یک از بخش‌های این سایت دسترسی داشته باشند.

در صورت جستجوی عبارت «مرکز آمار ایران» در موتور جستجوگر گوگل، عبارتی عربی به جای نام این مرکز دیده می‌شد که خبر می‌داد این وب‌سایت را «داعس هکر» از دسترس خارج کرده‌ است.

پس از آن سایت سازمان ثبت اسناد و املاک ایران نیز هک شد و هاشم کارگر، معاون توسعه فناوری و خدمات این سازمان، اعلام کرد که این سایت «مورد هک جزیی قرار گرفته و هیچ گونه ورود و حمله‌ای به بانک‌ها و سامانه‌های خدمات ثبتی صورت نگرفته است».

XS
SM
MD
LG