لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۴

انتقاد از «ترافیک» سفر اروپایی‌ها به ایران در نماز جمعه


احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، «ترافیک» سفر مسئولان اروپایی به ایران را «بسیار خطرناک» ودر راستای از بین بردن «استکبارستیزی» در کشور دانست و گفت که «این مسئله ما را دچار اضطراب می‌کند». یک امام جمعه دیگر نیز آمریکا را به تلاش برای نفوذ در ایران متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز روز جمعه، ۲۰ شهریور، تاکید کرد: «ما دو قرن جز دزدی و غارت از اروپاییان چیزی ندیده‌ایم و به همین دلیل این سفرها مردم را وحشت‌زده می‌کند.»

همچنین به گزارش خبرگزاری ایسنا، وی گفت: «رویکرد مسئولان کشور این بود که ما کشور را بازار اجناس بنجل غربی نمی‌کنیم، اما این مسئله ما را دچار اضطراب می‌کند.»

در حالی که دولت حسن روحانی از سفر هیئت‌های اروپایی به ایران پس از توافق اتمی وین استقبال کرده است، تعدادی از شخصیت‌های اصولگرا به برخی از این سفرها از جمله سفر لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، و همچنین بازگشایی سفارت انگلیس در تهران اعتراض کرده‌اند.

در همین حال امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان روز جمعه خود با اشاره به گفته‌های وزیر خارجه ایران افزود: «این که یک وزیر بخندد و بگوید این‌ها چون در دوران تحریم‌ها ما را اذیت می‌کردند، آمده‌اند از ما عذرخواهی کنند. آیا عروسک دست کودک سه ساله می‌دهید؟»

آقای علم‌الهدی تاکید کرد: «این خارج کردن نظام از خط انقلاب است لذا مقام معظم رهبری در این رابطه گفتند، از این به بعد رابطه با آمریکا ممنوع.»

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه، ۱۸ شهریور، تاکید کرده بود که به «دلایل مشخص» تنها با مذاکره با آمریکا در «قضیه هسته‌ای» موافقت کرده‌، اما اجازه مذاکره «در عرصه‌های دیگر» را نداده است.

وی پیشتر نیز در دیدار با اعضای کابینه یازدهم گفته بود که آمریکا از طریق توافق اتمی به دنبال «راهی برای نفوذ در کشور بوده و جمهوری اسلامی اجازه این نفوذ را نمی‌دهد».

در همین حال محمدعلی موحدی کرمانی، امام جمعه تهران، گفت که آمریکا «در سایه عادی شدن» رابطه با ایران می‌خواهد در کشور و منطقه «نفوذ» و، به گفته او، «فرهنگ مبتذل و اقتصاد دلخواه خود و سیاست دشمنی با ایران و اسلام را در پوشش لبخند اعمال» کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وی اضافه کرد: «دلخواه آمریکا برای ایران فرهنگ فساد،‌ رواج فحشا،‌ بی‌بندوباری، فیلم‌های مبتذل ماهواره‌ای و صحنه‌های نامناسب اینترنتی است تا ایران را آندلوس دوم کند.»

آقای موحدی کرمانی تاکید کرد: «به خواست خدا آمریکا این آرزو را هم به گور خواهد برد.»

پس از توافق اتمی وین اصولگرایان تندرو، ائمه جمعه و نظامیان بارها از کسانی که به گفته آنان، به دنبال «بزک کردن آمریکا» و «باز کردن پای آمریکا» به داخل ایران هستند، انتقاد کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG