لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۹

«رکورد بی‌سابقه» در کاهش قیمت طلا و ارز خارجی در تهران


رئیس اتحادیه طلا و جواهر ایران با اشاره به تاثیر عواملی چون مذاکرات اتمی ايران با گروه ۵+۱ در وین خبر داد که نرخ طلا و سکه به «پایین‌ترین حد» خود در سه سال گذشته رسیده است و می‌توان از این روند «به عنوان یک رکورد بی‌سابقه یاد کرد».

در همین حال به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، قيمت دلار، يورو و پوند نيز در روز سه‌شنبه، ۱۶ تیرماه، به ترتیب ۳۵، ۱۰ و ۵۵ تومان کاهش داشته است.

محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، روز چهارشنبه، ۱۷ تیر، گفت که علل گوناگونی چون مذاکرات اتمی ایران و گروه ۵+۱، کاهش قیمت جهانی طلا و مسئله مالی یونان با اتحادیه اروپا، سبب «ایجاد جو روانی» در بازار ارز و «نوسان» قیمت سکه و طلا شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی اضافه کرد: «انتظار می‌رود تا معلوم شدن نتایج مذاکرات شاهد ادامه روند کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا باشیم.»

در همین حال به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، در معاملات آتی بورس کالای ايران در روز دوشنبه سکه «سررسيد» تيرماه به قيمت ۸۷۴ هزار تومان معامله شده است.

بر اساس این گزارش، قيمت سکه «تسويه سررسيد» شهريور نيز روز دوشنبه با دو درصد افت به ۸۷۷ هزار تومان رسيد.

به گفته این خبرگزاری، همچنین قيمت سکه در بازار نقدی «افت شديدی» را در این روز تجربه کرده و قيمت هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی با ۱۴ هزار تومان کاهش به ۸۷۴ هزار تومان رسيده است.

بر اساس این گزارش، تقاضا برای خرید سکه و کلا «کاهش یافته» و بيشتر افراد مراجعه‌کننده به بازار فروشنده بوده‌اند.

این خبرگزاری با اشاره به همه‌پرسی که آخر هفته گذشته در یونان برگزار شد، نوشت که رشد قیمت جهانی طلا «هیچ تاثیری» بر قیمت نقدی و آتی سکه در ایران نداشته و این اتفاق نشان‌دهنده «تاثیر بالای» مذاکرات هسته‌ای بر بازار داخلی طلاست.

به گفته خبرگزاری ایرنا، روز سه‌شنبه نرخ هر دلار آمريکا در بازار آزاد با ۳۵ تومان کاهش نسبت به روز دوشنبه به ۳۲۴۷ تومان رسیده است.

بر اساس این گزارش، هر يورو نیز در بازار آزاد با ۱۰ تومان کاهش ۳۶۳۰ تومان و هر پوند نيز با ۵۵ تومان کاهش به قیمت ۵۰۷۶ تومان معامله شده است.

XS
SM
MD
LG