لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۷

استانداری تهران تجمع حامیان احمدی‌نژاد را لغو کرد


استانداری تهران تجمع حامیان محمود احمدی‌نژاد را لغو کرد و معاون حقوقی حسن روحانی، رئیس جمهور، هشدار داد که دوران «خویشتن‌داری» دولت یازدهم در رابطه با علنی کردن اقدامات رئیس جمهور سابق به سر آمده است.

به گزارش روز جمعه، ۲۵ فروردین، در خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا٬ محسن همدانی معاون امنیتی استاندار تهران از قصد حامیان احمدی‌نژاد برای برگزاری تجمعی مقابل منزل این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خبر داده و گفت که «دستور ما جلوگیری از برگزاری این تجمع است.»

آقای همدانی افزود که «هیچ ‌گونه مجوزی برای تجمع حامیان نامزدهای انتخاباتی صادر نشده است»، چرا که «این تجمعات تبلیغات زودهنگام بوده و تخلف محسوب می‌شود».

برخی گزارش‌ها در ایران از قصد حامیان احمدی‌نژاد برای برگزاری تجمعی مقابل منزل وی حکایت دارد٬ اما خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال تلگرامی «دولت بهار» اعلام کرد که چنین خبری صحت ندارد.

محمود احمدی‌نژاد با وجود مخالفت آیت‌الله علی خامنه‌ای٬ هفته جاری با حضور در وزارت کشور برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ ثبت‌نام کرد.

اعلام حضور احمدی‌نژاد در این دوره از انتخابات با واکنش‌های تند و صریح گروهی از محافظه‌کاران مواجه شد.

در همین حال مجید انصاری٬ معاون حقوقی رئیس جمهوری ایران، هم تهدید کرد که در مناظره‌های انتخاباتی٬ بخش‌های دیگری از عملکرد دولت‌های احمدی‌نژاد افشا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا٬ آقای انصاری با اشاره به نامه‌ها و بیانیه‌های اخیر محمود احمدی نژاد در پاسخ به انتقاد‌های مقام‌های دولت روحانی از عملکرد وی در دولت‌های نهم و دهم٬ گفت که این اقدامات احمدی‌نژاد «تنها یک بازی انتخاباتی است».

وی اضافه کرد که «همه می‌دانند آقای احمدی‌نژاد چه بر سر اقتصاد این کشور آورده» و «مهم‌تر از همه به هم ریختن بنیان‌های اخلاقی کشور از مهم‌ترین دستاوردهای دولت احمدی‌نژاد» بوده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور٬ بیانیه‌ها و نامه‌نگاری‌ها احمدی‌نژاد را «فرار به جلو» تعبیر کرد و افزود که «در جریان انتخابات حتماً در مناظره‌ها گوشه‌هایی از عملکرد او برملا خواهد شد.»

وی اضافه کرد که «آقایان وقتی خودشان شروع کردند فرصت مناسبی است که در ایام انتخابات این مسائل روشن شود تا مردم در جریان بسیاری از حرف‌های گفته نشده قرار گیرند و بدانند این افراد چه بر سر کشور آورده‌اند.»

در شرایطی که بسیاری از محافظه‌کاران مخالف حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری هستند٬ برخی مقام‌های دولتی و اصلاح‌طلبان حضور وی را فرصتی برای نقد دولت‌های نهم و دهم ارزیابی می‌کنند.

مقام‌های دولت حسن روحانی در چهار سال اخیر بارها انتقاد‌هایی متوجه عملکرد دو دولت احمدی‌نژاد کرده‌اند و او نیز در مقابل از چندی پیش با صدور بیانیه‌هایی تلاش کرده تا پاسخ این انتقاد‌ها را بدهد.

علاوه بر مقام‌های دولتی و جریان‌های سیاسی غیرهمسو با محمود احمدی‌نژاد٬ بسیاری از محافظه‌کاران نیز در سال‌های اخیر انتقاد‌های تندی متوجه عملکرد وی به خصوص در دولت دهم داشته‌اند.

این دسته از محافظه‌کاران همچنین بی‌اعتنایی احمدی‌نژاد به مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با حضورش در این دوره از انتخابات را نشانه‌ای از پایان حیات سیاسی وی در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ارزیابی کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG