لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۲

موتلفه: موضع رفسنجانی با سخنان او درباره خامنه‌ای متفاوت است


محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی
محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، مواضع اکبر هاشمی رفسنجانی را با گفته‌های پیشین او درباره رهبر جمهوری اسلامی منطبق ندانسته و گفت که «وی غالبا به نفع اصلاح‌طلبان موضع‌گیری کرده است».

به گزارش خبرگزاری نسیم، آقای حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، روز سه‌شنبه، ۱۰ تیر، گفت که اکبرهاشمی رفسنجانی پیشتر در جلسه‌ای گفته است که «من به همه گفته‌ام که سر سه موضوع نظام اسلامی،‌ ولایت فقیه و شخص آیت‌الله خامنه‌ای با کسی معامله نمی‌کنم».

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه اکبر هاشمی رفسنجانی را به عمل برخلاف گفته خود متهم کرده و سخنان او در نماز جمعه ۲۶ تیر ۱۳۸۸ و نامه او به رهبر جمهوری اسلامی پیش از برگزاری انتخابات سال ۱۳۸۸ را از جمله مواردی دانسته است که با سخنان هاشمی رفسنجانی درباره رهبر جمهوری اسلامی«در قسمت قابل توجهی انطباق ندارد».

آقای حبیبی گفت: «در مواقعی اتفاق می‌افتد که این عدم انطباق و تفاوت میزانش بسیار بالاست.»

اکبر هاشمی رفسنجانی روز ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ در واکنش به اتهاماتی که محمود احمدی‌نژاد در مناظره تلویزیونی‌اش با میرحسین موسوی، به آقای هاشمی و پسرانش مطرح کرده بود، نامه‌ای سرگشاده به آیت‌الله علی خامنه‌ای نوشت و به او در مورد عواقب اقدامات و گفته‌های این‌چنینی هشدار داد.

این نامه اکبر هاشمی رفسنجانی که در ایران به «نامه بدون سلام» مشهور شده است، اعتراض شدید حامیان رهبر جمهوری اسلامی را به دنبال داشت.

محمدنبی حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: «هاشمی رفسنجانی در جلسات مختلف صریحا اعلام کرده که می‌خواهد در موضوعات سیاسی فراجناحی عمل کند...، ولی فراجناحی عمل کردن هاشمی در مواقعی به طور کامل صورت نگرفته و غالبا به نفع اصلاح‌طلبان موضع‌گیری کرده است.»

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین سخنان هاشمی رفسنجانی مبنی بر این که «جدیدالاسلام‌ها با ماهواره مخالفند» را اشتباه خوانده و افزود: «قدیم‌الاسلام‌ها هم برنامه بد ماهواره را تقبیح و محکوم می‌کنند.»

پایگاه اطلاع‌رسانی هاشمی رفسنجانی در روزهای گذشته سخنانی منتشرنشده از وی در جمع دانشجویان به مناسبت اولین سالگرد انتخابات ۹۲ را منتشر کرده است.

آقای رفسنجانی در این سخنان با بیان این که «جدیدالاسلام‌ها به جان انقلاب و مردم افتاده‌اند» می‌گوید: «این گروه تلاش می‌کنند که نگذارند در کشور اینترنت باشد. چقدر ماهواره را از بالای پشت بام‌ها جمع کردند و من نمی‌دانم چه تاثیری کرد؟ کار اینها نه تنها از آگاهی مردم چیزی کم نکرد، بلکه بر آگاهی مردم افزود.»

XS
SM
MD
LG