لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۷

«بازداشت و بازجویی» هدیه تهرانی در پی تجمع حمایت از حیوانات


عکسی که در شبکه‌های اجتماعی از تجمع روز سیزده‌به‌در در پارک لاله تهران منتشر شده است.
عکسی که در شبکه‌های اجتماعی از تجمع روز سیزده‌به‌در در پارک لاله تهران منتشر شده است.

گزارش تعدادی از وب‌سایت‌های خبری از تهران حاکی است که هدیه تهرانی، بازیگر سینما، روز جمعه، ۱۳ فروردین، به همراه شانزده تن از شرکت‌کنندگان در تجمعی برای حمایت از حقوق حیوانات به مدت چند ساعت «دستگیر و بازجویی» شده است.

در همین حال وب‌سایت «کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران» به نقل از یک «شاهد عینی» از «ضرب و شتم» شرکت‌کنندگان در این تجمع در پارک لاله تهران خبر داده است.

به گزارش تعدادی از وب‌سایت‌های سینمایی و خبری، هديه تهرانی به همراه چند نفر دیگر ساعت سه بعدازظهر روز جمعه در پارک لاله تهران دستگیر و حدود ساعت ۹ شب همان روز آزاد شده‌اند.

در همین حال وب‌سایت کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران خبر داد که این افراد پس از بازداشت به ساختمان نیروی انتظامی در خیابان وزرا منتقل شده و در آنجا «مجبور» شان کرده‌اند که رمز تلفن‌های همراه خود را به ماموران بدهند.

بر اساس این گزارش، تلفن همراه بازداشت‌شدگان حتی بعد از آزادی آنها هنوز به آنها بازگردانده نشده است.

این وب‌سایت همچنین به نقل از یک «شاهد عینی» خبر می‌دهد که این فعالان حقوق حیوانات ابتدا قصد داشتند تجمع خود را در میدان بهارستان برگزار کنند، اما به دلیل «حضور زیاد نیروهای امنیتی» مجبور شده‌اند این تجمع را در پارک لاله برگزار کنند.

به گفته این «شاهد عینی»، این تجمع با حضور حدود ۷۰ نفر برگزار شده و وقتی شرکت‌کنندگان دور حوض پارک لاله جمع شده‌اند تا عکس بگیرند نیروهای «لباس‌شخصی» شروع به «ضرب و شتم و دستگیری» تعدادی از آنان کرده‌اند.

مقامات نیروی انتظامی و دیگر نهادهای امنیتی ایران هنوز به این گزارش‌ها واکنش نشان نداده‌اند.

با این حال وب‌سایت باشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی، روز جمعه اعلام کرد که «ماموران نیروی انتظامی قصد پراکنده کردن افراد حاضر را داشتند و هیچ کس دستگیر نشده است».

هدیه تهرانی، ستاره سینمای ایران، روز دهم فروردین‌ماه با انتشار فراخوانی در صفحه اینستاگرام خود از مخاطبانش خواسته بود با حضور در میدان بهارستان در روز سیزدهم فروردین‌ماه روز طبیعت را گرامی بدارند.

او در این پست اینستاگرامی نوشته بود که این تجمع با حضور «جمعی از هنرمندان، فعالان محیط زیست، و ایرانیان حامی حقوق حیوانات» برگزار خواهد شد.

این بازیگر سینما به همراه بازیگرانی چون میترا حجار و شهره سلطانی در تجمع روز دوشنبه، سوم اسفند، که توسط معترضان به خشونت علیه حیوانات در مقابل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد نیز حضور داشت.

این تجمع اعتراضی پس از انتشار ویدیویی از آزار یک سگ در استان گلستان برگزار شد.

پس از آن نیز جمعی از بازیگران سینما و تلویزیون ایران با انتشار بیانیه‌ای نسبت به رواج خشونت در جامعه علیه حیوانات اعتراض کردند و خواستار تصویب قوانینی در جهت حمایت از حیوانات و تلاش‌ نهادهای مسئول برای فرهنگ‌سازی در این زمینه شدند.

XS
SM
MD
LG