لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۴

دستگیری ده‌ها زن و مرد در مهمانی «مختلط» در بندرعباس


خبرگزاری دولتی ایرنا از دستگیری ۳۹ زن و ۲۳ مرد در «یک جشن مختلط شبانه» در بندرعباس خبر داد و مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان در دفاع از این اقدام بر برخورد جدی پلیس «با شبکه‌ها و مافیای ضد اخلاقی» تاکید کرد.

این مقام همچنین هشدار داد که نیروی انتظامی «اجازه نمی‌دهد امنیت اخلاقی جامعه با خطر روبه‌رو شود».

خبرگزاری دولتی ایرنا شامگاه چهارشنبه، ۱۲ خرداد، به نقل از «یک منبع آگاه» در نیروی انتظامی استان هرمزگان خبر داد که «جمعه شب گذشته» [یک هفته پیشتر] ۶۲ زن و مرد در «یک جشن مختلط شبانه» در بندرعباس به دست پلیس امنیت اخلاقی دستگیر و تحویل قوه قضائیه شده‌اند.

در همین زمینه مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان هشدار داد که نیروی انتظامی «به طور مرتب از خانه، ویلا و نقاط شهری و روستایی سرکشی کرده» و با کسانی که «نظم و امنیت مردم را نشانه گرفته‌اند» برخورد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: «به طور معمول این افراد در تجمع‌های خود دختر، پسر، زن و مرد برخلاف عرف اخلاقی اقدام به کارهای ضد اخلاقی از قبیل شرب خمر، مفاسد اخلاقی و جنسی می‌کنند، از این رو عوامل انتظامی نسبت به قبل فعال‌تر و با این افراد برخورد می‌کند.»

دفاع مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان از اقدام نیروی انتظامی در حالی است که پیش از این حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، از برخوردهای انتظامی در موضوعاتی مانند حجاب و آزادی‌های اجتماعی انتقاد و تاکید کرده است که «با ون و سرباز، فرهنگ درست نمی‌شود».

در همین حال در ماه‌های گذشته حسن روحانی با طرح «گشت‌های نامحسوس» مخالفت کرده بود، اما آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز یک‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت، از فرماندهان نیروی انتظامی خواست که در اجرای این طرح به «مخالفت برخی افراد یا فضاسازی‌های رسانه‌ای» توجه نکنند و کار خود را پیش ببرند.

دستگیری ۶۲ نفر در استان هرمزگان در حالی است که در روزهای گذشته اجرای حکم شلاق برای ۳۵ دانشجوی دختر و پسر به دلیل شرکت در یک «پارتی مختلط شبانه» در قزوین با اعتراض‌ها و انتقاد‌های زیادی در ایران مواجه شده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه، روز چهارشنبه، ۱۲ خرداد، اجرای حکم شلاق را «قانونی» دانسته و گفت که قوه قضائیه «شواهد و قرائنی» در اختیار دارد که نشان می‌دهد «پارتی‌هایی که در چند استان کشور برگزار شده، با هدایت یک جریان خاص» بوده است.

در ایران شرکت در برخی از جشن‌های خصوصی مختلط می‌تواند منجر به بازداشت افراد شود و در ۳۵ سال گذشته صد‌ها گزارش در این خصوص در رسانه‌ها منتشر شده است.

از جمله دادخدا سالاری، دادستان کرمان، روز سه‌شنبه، چهارم خرداد، از دستگیری ۲۳ نفر از شرکت‌کنندگان در یک جشن به اتهام «شرب خمر» و «رقص مختلط با پوشش‌های نامناسب» خبر داده بود.

در روزهای پایانی اردیبهشت نیز نبی‌الله مسلمی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان مازندران، از بازداشت بیش از ۱۵ وکیل در یک «پارتی شبانه» در شهرستان سرخ‌رود محمودآباد این استان خبر داد.

XS
SM
MD
LG