لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۴

تجمع روحانیون مخالف دولت روحانی در ملایر در اعتراض به «انتصاب‌های غیرمتعارف»


گزارش‌ها از برگزاری تجمع عده‌ای از روحانیون و طلاب علیه دولت حسن روحانی در شهر ملایر حکایت دارد. طلاب معترض مقام‌های استان همدان را متهم می‌کنند که در کار انتصاب مدیران به نظرات و مشورت‌های نمایندگان آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه و استان بی‌توجهی می‌کنند.

این تجمع اعتراضی یک روز پس از آن رخ می‌دهد که تحصن گروهی از روحانیون در اعتراض به برکنار نشدن استاندار خراسان جنوبی روز جمعه با خودداری ائمه جمعه از اقامه نماز به اوج خود رسید.

وب‌سایت محلی «ملایری‌ها» روز شنبه، ۲۱ اسفند، از تجمع گروهی از روحانیون در اعتراض به تغییر رئیس دانشگاه ملایر مقابل فرمانداری خبر داد.

آن ‌طور که این رسانه محلی گزارش کرده، معترضان در این تجمع شعار‌های «مرگ بر فتنه‌گر»، «فتنه‌گر حیا کن، ملایرو رها کن»، «دولت تدبیر و امید، بصیرت بصیرت» و «مسئول بی‌لیاقت اخراج باید گردد» سر دادند.

احسان ترکاشوند٬ مدیر گروه معارف دانشگاه «ملایر»، هم هدف از برگزاری این تجمع را اعتراض به «انتصاب‌های غیرمتعارف» بدون مشورت با نماینده رهبر در سپاه عنوان کرد.

آقای ترکاشوند افزود که تجمع‌کنندگان در عین حال به مشورت نکردن مقام‌های استانی با امام جمعه این شهر در تغییرات مدیریتی معترض هستند.

در پایان این تجمع همچنین بیانیه‌ای صادر شد که در آن در مورد «عزل و نصب‌ها که البته بوی سیاسی‌کاری می‌دهد» تذکر جدی داده شده است.

تصاویری که در این تجمع در وب‌سایت‌های محلی نیز منتشر شده٬ گروهی از روحانیون و معترضان را نشان می‌دهد که دست‌نوشته‌هایی با مضامین «مرگ بر فتنه‌گر» و «ورود فتنه‌گر ممنوع» در دست دارند.

احد آزادی‌خواه٬ نماینده ملایر در مجلس، نیز روز شنبه با صدور بیانیه‌ای به تغییر رئیس دانشگاه ملایر اعتراض و اعلام کرد که «از جابه‌جایی عجولانه و شتاب‌زده اخیر٬ بوی اغراض سیاسی به مشام و به نظر می‌رسد».

محمدباقر برقراری٬ امام جمعه ملایر هم روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: «فكر نمی‌كنم اين حجم عظيم جابه‌جايی‌ها برای بهبود وضعيت موجود باشد و بوی سياسی‌كاری می‌دهد.»

آقای برقراری افزود که برخلاف اظهارات استاندار همدان با وی در تغییر مدیران مشورتی نشده است.

انتصاب منوچهر بابایی‌پور به سمت سرپرست دانشگاه ملایر از سوی محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آن‌ طور که رسانه‌های محلی ملایر اعلام کرده‌اند با اعتراض گروهی از دانشجویان این دانشگاه نیز مواجه شده است.

بهمن حیاتی٬ رئیس سابق دانشگاه ملایر بود که در آبان‌ماه سال ۱۳۹۳ طی حکمی از سوی محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم، به عنوان سرپرست این دانشگاه منصوب شده و روزنامه کیهان به طور تلویحی این انتصاب را «غیرقانونی» دانست.

با وجود این خبرگزاری فارس گزارش کرد که معترضان به تغییر حیاتی می‌گویند جایگزین وی یعنی بابایی‌پور در جریان اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ فعال بوده و از «فتنه‌گران» بوده است.

XS
SM
MD
LG