لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۷

انفجار در ذوب‌آهن اصفهان سه کشته بر جای گذاشت


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است

خبرگزاری دولتی ايرنا از وقوع یک انفجار در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان در ساعت چهار صبح روز پنج‌شنبه، ۱۸ تير، خبر داد. این انفجار که در حین «ذوب ضایعات در کوره» اتفاق افتاده است سه کشته و چهار زخمی و مجروح بر جای گذاشت.

در همین حال مجید مرادیان، سرپرست اطلاع‌رسانی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، نیز ضمن تائید مرگ سه نفر و زخمی شدن شش نفر در این حادثه حال سه نفر از مجروحان را «وخیم» اعلام کرد.

به گفته خبرگزاری ایرنا، اين سانحه در «کنوِرتور شماره دو» ذوب‌آهن اصفهان رخ داده است.

اين در حالی است که پنج روز پيش خسرو جوادی، مدير بخش فولادسازی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، خبر داده بود که «رينگ و قسمتی از مخروطی کنورتور شماره دو فولادسازی» برای اولين بار در داخل ایران و توسط شرکت «پارسيان سازه ايرانيان» ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

ذوب‌آهن اصفهان در ۳۰ کيلومتری غرب اصفهان قرار دارد و بر اساس گزارش‌ها بزرگ‌ترين کارخانه ساخت محصولات فولادی در ايران است.

خبرگزاری کار ایران، ايلنا، در گزارشی با اشاره به مصدوم شدن ۱۸ هزار و ۹۱۶ نفر در حوادث کار در سال ۹۳ اعلام کرده بود که ۱۲۱ نفر از این افراد فوت شده‌اند.

به گفته اين خبرگزاری، ۱۷ هزار و ۵۵۱ نفر معادل ۹۲ درصد از اين افراد بهبودی کامل يافته‌اند، ۴۵۸ نفر ازکارافتاده شده‌اند و۷۸۶ نفر غرامت نقص عضو دريافت کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG