لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۵:۲۷

هشدار اژه‌ای در مورد موفقیت «دشمن» در «یارگیری» از میان آقازاده‌ها


غلامحسین محسنی اژه‌ای (راست) در کنار رئیس قوه قضاییه و رهبر جمهوری اسلامی
غلامحسین محسنی اژه‌ای (راست) در کنار رئیس قوه قضاییه و رهبر جمهوری اسلامی

معاون اول قوه قضائیه جمهوری اسلامی روز جمعه ادعا کرد که «دشمن» توانسته از میان خانواده‌های برخی افراد منتسب به انقلاب و آقازاده‌ها در ایران «یارگیری» کند.

به گزارش روز جمعه، نهم مهر،خبرگزاری فارس٬ غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون قوه قضاییه، همچنین در اختتامیه همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب و نظامی کشور در خراسان رضوی کسانی را که با حرکت «چراغ خاموش» در پی کم‌خطر نشان دادن «دشمن» هستند «منافقین داخلی» نامید.

وی با اشاره به آن چه «جنگ نرم دشمن به موازات جنگ سخت» علیه جمهوری اسلامی نامید خواستار شناخت «افسران و سربازان دشمن» در کشور شد.

وی این افراد را «منافقین داخلی و افراد سست‌عنصر» معرفی کرده که با «ابزار حرکت چراغ خاموش، آرام و بی‌صدا» به دنبال «نفوذ و تصمیم‌سازی» هستند.

به گفته محسنی اژه‌ای٬ این افراد می‌خواهند «ما را به تصمیماتی که او [دشمن] می‌خواهد برساند و وانمود کند دشمن شناخته شده ما دشمن نیست.»

وی افزود که آنها «می‌خواهند این گونه القا کنند که آمریکا دیگر شیطان بزرگ نیست و نیازی نیست که مرگ بر آمریکا گفت؛ می‌خواهند جنایات آنها را به همراهی با منافقین و گروهک‌های تروریستی و برخی اقدامات صدام منحصر و ذهن‌ها را از دشمنی او فارغ کنند.»

آقای اژه‌ای در سخنان روز جمعه خود به فرد یا گروهی با نام اشاره نکرده است.

با این حال اشاره وی می‌تواند حمله‌ای باشد به سیاست‌های تنش‌زدایی در دولت حسن روحانی.

حامیان رهبر جمهوری اسلامی بارها در سه سال گذشته وی را برای پیگیری برقراری روابط دوستانه با غرب و ایالات متحده آمریکا مورد انتقاد قرار داده‌اند.

سخنان علی خامنه‌ای مبنی بر این که «هر فرد و جریانی اگر به آمریکا اعتماد کرد خطای بزرگی مرتکب شده و سیلی خواهد خورد» نیز بر دامنه انتقادها از دولت یازدهم افزوده است.

هواداران آقای خامنه‌ای همچنین به اظهارات اکبر هاشمی رفسنجانی٬ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، و برخی از اعضای خانواده او معترض هستند.

آقای هاشمی در یک مورد در اظهاراتی جنجالی از «موافقت» روح‌الله خمینی با حذف شعار «مرگ بر آمریکا» سخن گفته بود، اما این گفته با واکنش تند محافظه‌کاران و نیز دفتر نشر آثار بنیانگذار جمهوری اسلامی مواجه شد.

عملکرد و سخنان مهدی و فائزه هاشمی٬ دو تن از فرزندان آقای هاشمی، نیز همواره مورد انتقاد محافظه‌کاران قرار داشته که تازه‌ترین مورد آن به دیدار فائزه هاشمی با فریبا کمال‌آبادی٬ از رهبران جامعه بهائیان پس از آزادی از زندان بازمی‌گردد.

محسنی اژه‌ای نیز در این زمینه با اشاره به آن چه «یارگیری دشمن از خانواده‌ها و برخی آقازاده‌ها» نامیده گفته است که «دشمن توانست در فکر و نگاه سیاسی افرادی که منتسب به انقلاب بودند نفوذ کند و با رمز تقلب در سال ۸۸ فتنه را کلید زدند.»

به گفته وی، «دشمن برای رسیدن به اهداف خود در جنگ نرم از لسان و قلم ما استفاده می‌کند، برای این که خطر دشمن را کم نشان بدهد و جنایت‌های شیطان بزرگ را به فراموشی بسپارد.»

سخنگوی قوه قضائیه افزود: «می‌گویند انقلاب تمام شده و رهبری چه اصراری دارند که مرتب و پیوسته با همه گروه‌ها، اقشار، نهادها، جریان‌ها، دولت، مجلس، روحانیون، دانشجویان، اساتید، کارگران، کشاورزان و طبقات مختلف بر لزوم حفظ روحیه انقلابی تأکید دارند؟ این اقدامات برای غافل شدن از دشمن صورت می‌گیرد.»

محسنی اژه‌ای همچنین از «تخریب و تضعیف نهادهای انقلابی و مؤثر و اثرگذار در نظام» انتقاد کرده و «هجمه» علیه نهادهایی چون سپاه پاسداران و قوه قضائیه را به این دلیل دانست که «آنها بزرگ‌ترین مانع جنگ نرم و سخت و کسانی هستند که مقابل نقشه‌های اینها ایستاده‌اند.»

به گفته وی٬ «افسران دشمن در جنگ نرم علاوه بر این که با نهادهای انقلابی مخالفند،‌ با روحیه انقلابی نیز مخالفند.»

رهبر جمهوری اسلامی٬ «تنها راه پیشرفت ایران اسلامی [را] احیای روحیه انقلابی» عنوان کرده و خواستار برخورد با «دشمنان مستکبر» با همین روحیه شده است.

برخی روحانیون نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی از جمله علی سعیدی٬ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران نیز مدعی هستند که «دشمن» به دنبال «تخلیه روحیه انقلابی‌گری در جامعه است و برخی در داخل دارند به دشمن کمک می‌کنند.»

XS
SM
MD
LG